آغاز شارژ «کالابرگ» دهکهای ۴ تا ۷ از پنجشنبه
سیده مرجان دبیری، سخنگوی طرح کالابرگ الکترونیکی، با تاکید بر اینکه اعتبار کالابرگ بر اساس کدملی سرپرستان خانوار شارژ میشود، اظهار کرد: سرپرستان خانوار میتوانند با هر کارت بانکی و تنها با ارائه کدملی، خریدهای خود را انجام دهند. اعتبار تخصیصیافته برای خرید با کالابرگ، جدا از یارانه ماهانه افراد است.
به گفته دبیری، این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود. بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد. این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافته است. در صورت خرید بیش از سقف اعتبار، مابهالتفاوت هزینه توسط خریدار پرداخت میشود.
دبیری با اشاره به آمارهای اخیر گفت: از ۱۰ میلیون سرپرست خانوار مشمول، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر موفق به خرید اعتباری شدهاند. برخی مشکلات نظیر دسترسی به کدهای دستوری و قطع و وصل برق برای دستگاههای پوز، باعث بروز اختلالاتی شده، اما اعتبار کسر شده به حساب افراد بازگردانده شده است.
طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه و ۱۳ فروشگاه زنجیرهای از جمله «افق کوروش»، «اتکا» و «رفاه» در حال اجراست. امکان خرید اینترنتی نیز از طریق «اسنپمارکت» و «دیجیکالا» فراهم شده است. مشمولان میتوانند برای اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از «بازار»، «مایکت» و سایت shoma. sfara.ir دریافت کنند.
همچنین، استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و مرکز تماس ۶۳۶۹–۰۲۱ امکانپذیر است. دبیری هشدار داد که وزارت رفاه هیچ پیامکی مبنی بر افزایش یا برداشت اعتبار ارسال نمیکند و شهروندان باید از ورود به لینکهای نامعتبر خودداری کنند.
با شروع شارژ اعتبار در مرحله اول، مشمولان میتوانند به مدت پنج روز خریدهای خود را انجام دهند. این طرح با هدف بهبود معیشت اقشار کمدرآمد و تسهیل در تامین کالاهای اساسی خانوارها در حال اجرا است.
انتهای پیام/
لینک منبع اصلی خبر
لینک خبر در ارتباط اقتصادی
این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید