آخرین اخبار

آمریکا و صهیونیست‌ها به اسم مقابله با تروریسم بی‌گناهان را می‌کشند


آمریکا و صهیونیست‌ها به اسم مقابله با تروریسم بی‌گناهان را می‌کشند

به گزارش خبرنگار ایکنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان در همایش روز ملی صادرات که صبح امروز، یکشنبه 29 مهر، در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تسلیت شهادت یحیی سنوار، دبیرکل حماس گفت: صهیونیست‌ها برای ترور یک نفر خانه‌ها، مدارس و مجامع عمومی را بمباران می‌کنند و سپس مجامع بین‌المللی و کشورهای غربی با سکوت خود دم از حقوق بشر می‌زنند؛ کدام وجدان بیداری این اتفاقات و توجیهات را از آنها می‌پذیرد؟! چنین آدم‌هایی دم از حقوق بشر، دموکراسی و غیره می‌زنند و ادعا می‌کنند با تروریسیم مقابله می‌کنند، خب راست می‌گویید تروریست را بکشید، شما می‌گویید او تروریست است.

وی افزود: آمده‌اند مردمان یک سرزمین را از خانه و کاشانه خود بیرون رانده‌اند و وقتی خواستار بازگشت به خانه و سرزمین خود هستند می‌گویند او تروریست است! صهیونیست‌ها غیرنظامیان را می‌کشند و دنیا هم نظاره‌گر است و وحشیانه‌ترین کارها را انجام می‌دهند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: تعداد آدم‌هایی را که اینها کشته‌اند و تعداد ترورهایی را که رسماً آمریکا و دار و دسته‌هایش در منطقه انجام داده‌اند با این شعارها سازگار و قابل قیاس نیست.

پزشکیان با بیان اینکه دشمنان ما را در وضعیتی قرار داده‌اند که نگذارند ایرانمان را بسازیم، گفت: ولی ما مصمم به ساختن ایران هستیم و برای ساختن آن اعتقاد و باورم بر این است که باید کنار هم باشیم و با اتحاد می‌توان قوام و دوام مملکت را تضمین کرد و به همین دلیل دولت چهاردهم خود را موظف به رفع موانع می‌داند و هرکاری که از دستمان برمی‌‎آید، باید انجام دهیم.

وی افزود: برای ساختن ایران اعتقاد و باور من این است که مطابق شیوه حکومتداری مولا علی(ع) باید رفتار کرد؛ ایشان زمانی‌که جامعه را طبقه‌بندی می‌کنند می‌فرمایند هیچکدام از طبقات نمی‌توانند پایدار باشند مگر با کمک تاجران و صاحبان صنعت بنابراین اگر به این دیدگاه امام علی(ع) باور داشته باشیم قطعاً موفق به ساخت ایران خواهیم شد. صنعت‌گران و تولیدکنندگان بدانید این کشور با شما قوام پیدا می‌کند و به همین دلیل خودمان را موظف به حمایت از شما می‌دانیم و در این مسیر تلاش دولت آن است که موانع را از سر راه شما بردارد.

 

رئیس قوه مجریه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سفر به سه کشور عراق، قطر و ترکمنستان گفت: در همه این سفرها با فعالان اقتصادی دیدار داشتم و از آنها نظرخواهی کردم و این را هم بارها از اتاق بازرگانی طلب کردم که نظرات فعالان اقتصادی را جویا و به ما منتقل کنند. هدف از انجام این اقدامات فراهم آوردن بسترهای لازم برای فعالیت تجار، بازرگانان و صنعت‌‎گران است.

 

پزشکیان یکی از معضلات اقتصاد ایران را ناشی از هدف‌گذاری‌های غیرصحیح دانست و تأکید کرد: برای مثال در مجلس شورای اسلامی قانون جوانی جمعیت را تصویب و دولت را موظف می‌کنند که به جوانان وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شود اما منابع آن در نظر گرفته نشده و در نهایت بانک‌ها ناتراز می‌شوند. یکی از دلایل اصلی ناترازی بانک‌ها به خاطر مصوبات مجلس است و باید پذیرفت تکالیفی که مجلس به دولت تحمیل کرده با واقعیت‌های امروز کشور همخوانی ندارد.

 

وی ادامه داد: از یک طرف دولت را بدهکار و بانک‌ها و صندوق‌ها را ناتراز کرده‌اند و از طرف دیگر از ما می‌خواهند همه این مشکلات را حل کنیم! باید شرایط را درک کنیم و بدانیم در وضعیت جنگی که نامردها به ما تحمیل کرده‌اند به سر می‌بریم و هر روز شرایط بدتر هم می‌شود. امروز جنگ، جنگ موشک نیست بلکه جنگ اندیشه و تولید است.

 

رئیس‌جمهور کشورمان با تأکید بر عزم و تصمیم دولت برای فراهم آوردن بسترهای مناسب فعالیت‌های اقتصادی مولد در کشور گفت: بنده به عنوان پزشک بارها گفته‌ام وقتی می‌خواهیم عمل جراحی را انجام دهیم آن عمل عوارضی دارد و باید درد و رنج آن را تحمل کرد و لذا مداخلات اقتصادی و ارزی دولت هم یک‌سری عوارض در گروه و دسته‌ها ایجاد می‌کند. دغدغه اصلی دولت حمایت از گروه‌ها و طبقاتی است که امکان دارد تصمیمات اقتصادی ما آنها را به زیر خط فقر بکشاند و به همین خاطر ما موظف به حمایت از این طبقات هستیم و نباید اجازه دهیم آنها صدمه ببینند. معتقدم هر نسخه و هر مداخله اقتصادی بدون توجه و حمایت از طبقات ضعیف امکان موفقیت ندارد.

 

پزشکیان از آمادگی دولت برای شنیدن صداها و نظرات مختلف اقتصادی خبر داد و تأکید کرد: حاضر هستیم با فعالان اقتصادی جلسه بگذاریم تا با هم بیندیشیم و مشکل را حل کنیم. جلساتی که با فعالان اقتصادی برگزار می‌شود به منزله وقت تلف کردن نیست، حتی آمادگی برگزاری این جلسات را به صورت هفتگی و هر روز داریم تا کمکی به رشد و توسعه تولید ملی شود.

 

وی با اشاره به تعامل خوب و سازنده میان قوا و اثرات مثبت آن گفت: قرار نیست کسی را محکوم کنیم، ما هم یکی هستیم و باید با هم کار کنیم همانطور که با هم کار کردیم و به اینجا رسیدیم؛ پس اکنون زمان آن رسیده دست به دست هم دهیم تا به سمت پیشرفت حرکت کنیم و ایران قوی بسازیم. نباید اجازه دهیم عده‌ای تازه به دوران رسیده برای ما ژست و قیافه بگیرند. هر ایرانی هر کاری که از دستش برمی‌آید برای کشور انجام دهد و ما هم هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام خواهیم داد و تا آخر با شما هستیم، خواهیم ماند و خواهیم جنگید.

 

رئیس قوه مجریه در پایان تصریح کرد: همه ما به وضعیت کشور اشراف داریم و به خوبی می‌دانیم نامردها به دنبال بدتر کردن وضعیت کشور هستند ولی فرصت‌های بسیاری وجود دارند که باید از آنها استفاده کرد؛ در اوراسیا، شانگهای، بریکس و غیره فرصت‌هایی نهفته شده و از مسیر تعامل سازنده با همسایگان می‌توان اتفاقات خوب را رقم زد. دست در دست هم دهیم و با قدرت پیش برویم.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا