آخرین اخبار

آموزش و پرورش مسئله اول کشور است


به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در آیین گرامیداشت روز معلم و تجلیل از معلمان نمونه کشوری که صبح امروز، دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه در وزارت کشور برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان، معلمان و آینده‌سازان کشور، گفت: صمیمانه از تلاش تمام معلمان و مربیان تشکر می‌کنم و روز معلم را به همه معلمان عزیز در کشور تبریک می‌گویم. نهاد تعلیم و تربیت موضوع با اهمیتی است که همواره باید مورد توجه دولتمردان و معلمان و مربیان و خانواده‌های گرامی باشد. 

وی ادامه داد: موضوع تعلیم و تربیت اساس ساختن کشور، صیانت جامعه، رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و اساس برای آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی از جامعه و ارتقای یک نسل است. تعلیم و تربیت ناظر بر رفع همه آسیب‌هایی است که امروز جامعه را رنج می‌دهد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: تعلیم و تربیت ناظر به رفع دغدغه‌های امروز دغدغه‌مندان، آسیب‌شناسان، جامعه‌شناسان و خانواده‌های گرامی است. مسئله آموزش و پرورش، مسئله‌ای نه با اولویت بلکه مسئله اول برای ما در کشور است و انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب فرهنگی، توجهش به فرهنگ و ساخت انسان‌ها و ساخت جامعه قرآنی و یک جامعه نمونه با نگاه به آموزش و پرورش و معلم به عنوان محور در ساختن جامعه و نگاه به مدرسه در ساختن انسان‌ها مطرح ا ست. 

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون توسط وزرای محترم، رؤسای کل و مدیران مدارس با محوریت معلم گام‌های بزرگی برداشته شده که ستودنی است اما باید بازنگاهی کنیم به آنچه باید باشیم و آنچه هستیم و وضع مطلوب را با وضع موجود بسنجیم و تلاش همگانی برای کم کردن فاصله وضع موجود از مطلوب انجام دهیم. 

رئیسی با بیان اینکه گام‌های برداشته شده تا امروز قابل توجه بوده است، گفت: نگاه به سند تحول آموزش و پرورش ما را به این نقطه سوق می‌دهد که نقطه مطلوب را در نظر بگیریم. این سند می‌تواند به منزله مستند رفتاری باشد تا به به سمت این سند حرکت کنیم و کارها به صورت هماهنگ و منسجم با یک هماهنگی و به صورت موزون انجام گیرد. لازمه‌ این امر نگاه به این سند است؛ سند اقدام خانواده، مدرسه، آموزش و پرورش و سند دستگاه‌های مرتبط با آموزش و پرورش است و همه باید کمک کنند تا وزارت آموزش و پرورش این سند را اجرایی و عملیاتی کند. 

وی اظهار کرد: آن بخش‌هایی که در اقدامات سخت‌افزاری به مدرسه کمک می‌کنند دراین میان حائز اهمیت هستند تا این سند را اجرایی کنند. امروز یک نگاه تحولی در آموزش و پرورش وجود دارد که برنامه‌ها را تنظیم می‌کند و اقدامات در این راستای تحولی است. لذا تمام عزیزان باید بدانند ما به تحول نیاز داریم و این گام اول است. 

رئیس‌جمهور تأکید کرد: مدیر مدرسه و معلم باید یک نگاه مشترک به ضرورت این تحول داشته باشند و فرایندها را بررسی کنند تا ما وضعیت به نحوی شکل بگیرد که دستیابی به این تحول ممکن شده و انسان ساخته شده در مدرسه بتواند آینده، فرهنگ و عدالت را بسازد و اجرا کند و جامعه را از آسیب‌ها مصون بدارد و هم خود و هم جامعه را صیانت کند. 

رئیسی با بیان اینکه عدالت اساس و پایه نظام اسلامی است، گفت: براساس آیه «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» جامعه باید به این نقطه برسد که عدالت می‌تواند سعادت دنیا و آخرت او را تنظیم کند. 

خبر درحال تکمیل است.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا