ارائه راهکارها و برنامههای رفع چالشهای صنعت بیمه
سرپرست پژوهشکده بیمه گفت: در سیویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بینالمللی بیمه و توسعه تلاش شده راهکارها و برنامههای لازم برای رفع چالشهای صنعت بیمه در جهت ایجاد رضایت مردمی ارائه شود.
به گزارش ایسنا، نشست خبری سیویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بینالمللی بیمه و توسعه با محور رضایتمندی و اعتماد مردم به صنعت بیمه با حضور لیلی نیاکان – سرپرست پژوهشکده بیمه – در محل این پژوهشکده برگزار شد.
در ابتدای این نشست، لیلی نیاکان – سرپرست پژوهشکده بیمه – گفت: امروز در آستانه ۱۳ آذرماه به عنوان روز ملی بیمه قرار داریم. رویکرد اصلی پژوهشکده بیمه گسترش روابط با نهادهای مربوط به صنعت بیمه است. پژوهشکده زمانی میتواند نقش خود را ایفا کند که بتواند در تدوین قوانین و مقررات مربوط به این صنعت حضور داشته باشد و به دنیال ایفای نقش فعال در ارتباط با صنعت بیمه با جامعه باشد.
وی افزود: از آنجایی که این پژوهشکده یک نهاد پژوهشی در یک صنعت حرفهای است، باید اتاق فکر صنعت بیمه باشد. در این راستا شورای علمی پژوهشکده ایجاد شده تا ارتباط میان صنعت بیمه و بخشهای پژوهشی و علمی این صنعت شکل بگیرد. همچنین ما در تلاش هستیم تا محورها و مسائل علمی مربوط به صنعت بیمه را با مسائل روز بینالمللی بروز رسانی کنیم و در نهایت این پژوهشکده باید به عنوان یک هاب میان دانشگاه و صنعت بیمه نقش ایفا کند.
سرپرست پژوهشکده بیمه اظهار کرد: از آنجایی که صنعت بیمه، یک صنعت آموزش محور، دانش محور و حرفهای است، در کارگاههای مربوط به این همایش از چالشهایی که صنعت بیمه در حوزه بینالملل با آن روبرو است، رونمایی میشود و بعد از همایش نیز این کارگاه به کار خود ادامه میدهد.
نیاکان خاطر نشان کرد: از برنامهها و اقدامات اخیر صورت گرفته توسط پژوهشکده میتوان به نشست مربوط به جایگاه بیمه در لایحه بودجه ۱۴۰۴ اشاره کرد تا جایگاه و نقش بازار و صنعت بیمه در مقررات و لایحع بودجه سال آینده یررسی شود. همچنین نشست مربوط به پرداخت خسارت افت قیمت خودرو در شورای عالی بیمه به همت این پژوهشکده برگزار شد تا بعد از مدتها چالش مربوط پرداخت خسارات و افت قیمت خودروهای تصادفی، تعیین تکلیف شود.
محورهای همایش ملی روز بیمه
این مدیر اجرایی برگزاری همایش ملی بیمه و توسعه، گفت: در این همایش هرساله متخصصان این حوزه مسائل روز جهان در صنعت بیمه را مطالعه و بررسی میکنند. با این حال طبق بررسیها، موضوع «اعتماد مردمی به صنعت بیمه» مورد تاکید برای همایش امسال قرار گرفت که موضوع رضایتمندی و اعتماد مردمی به صنعت بیمه به عنوان محور اصلی همایش اخیر نیز مورد تاکید قرار گرفت.
نیاکان خاطر نشان کرد: در این همایش، ۶۲۷ مقاله داخلی و شش مقاله خارجی طی یک ماه دریافت شد و حدود ۱۲۰ داور مقالات ارسالی به همایش را داوری کردند و حتی یک «کمیته حکم» نیز برای داوری نهایی مقالات علمی، تشکیل شده است. پس از داوری مقالات، ۱۶ مقاله برای ارائه، ۹۹ مقاله صرفا جهت چاپ و باقی مقالات به صورت پوستر ارائه میشوند. همچنین، در بخش علمی این همایش علاوه بر مقالات علمی و پژوهشی، ۱۰۱ ایده به دبیرخانه همایش ارسال شده و در میان آنها پنج ایده بهعنوان ایده برتر انتخاب شد که در روز همایش ارائه میشوند.
وی اظهار کرد: اسفند هر سال مکاتباتی با تمام بخشها و نهادهای صنعت بیمه انجام میشود تا در رابطه با ارائه نیازهای این نهادها و مجموعهها، پژوهشکده تحقیقات و پژوهشهای مورد نیاز در این حوزه را آغاز کند و در نهایت برای رفع نیازها و چالشهای موجود در آن بخش راهکارهای موجود ارائه میشود.
ادامه دارد