آخرین اخبار

اراده قوی؛ مهمترین ارمغان ماه مبارک رمضان


به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه امروز 24 فروردین تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با دعوت خود و نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی، گفت: تقوا نتیجه ایمان است. تقوا، ظرف قبول هدایت است. تقوا هم توشه برای زندگی ابد است و هم لباس است. انسان با تقوا هم آبرو دارد و هم تمکن زندگی اخروی نصیبش می‌شود.      

وی افزود: از اینکه در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی، قتلگاه جوانان و مسلخ آبروها شده و این طلبه ناچیز امام زمان(عج) و رهبری و مردم را خطاب قرار دادند و موجب شدند به دلیل یک غفلت، دل مردم شکست و به شما هجمه شد لذا از همه خانواده بزرگ مردم ایران و پدر این خانواده، نایب امام زمان(عج) و رهبرمان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای عذرخواهی می‌کنم. همچنین از تک تک برادران و دانشجویان، فرهیختگان و مسئولان فداکار و جهادگر و طلبه‌پرور و شما مستمعان خطبه‌های این دو دهه اینجانب، عذرخواهی می‌کنم اما تشکر می‌کنم که این فضای تند برخواسته از بیرون در اراده شما هیچ اثری نگذاشت و لذا با تمام وجود از شما تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه در خطبه اول سر سفره مبارکه حمد بودیم، بیان کرد: این سوره گنج، ابر باران زا و سفره نعمت الهی است اما در این جلسه درباره ره آورد ماه مبارک رمضان می‌‌خواهیم نکاتی را بیان کنم. ماه مبارک رمضان، ماه محبت است. اگر در بهشت محبت نباشد، بهشت نیست. بهشت نیز به قشنگی دل‌‌ها است و خدای متعال ماه رمضان را سفره محبت خود برای بندگان قرار داده است لذا اسمش را ماه رمضان گذاشت که دل‌‌ها با بارش باران رحمت پاک می‌‌شود و هم گناهان می‌‌سوزد و فاصله بین عبد و مولا برطرف می‌‌شود و عبد با مولای خود انس پیدا می‌‌کند، سحرخیزی و شب‌‌زنده‌‌داری دارد. 

صدیقی با بیان اینکه با سفره‌‌هایی که خلفای الهی چون ابوحمزه ثمالی که از امام زین‌‌العابدین(ع) و یا دعای افتتاح که برای امام زمان(عج) است، پهن کرده اند، مردم از این ماه متنعم می‌‌شوند، گفت: آدم کرامت خدا را با این دعاها در وجود خود می‌‌یابد. ماه مبارک رمضان، ماه اشک، رحم، انسجام دل‌‌ها و زدودن کدورت‌‌ها، صله رحم، افطارهای مؤمنانه و کمک‌‌های مؤمنانه، ماه مراقبه و سیر و سلوک است. 

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان، قطعه بهشت است. ملکوت رمضان، حقیقت بهشت است و افرادی که اهل معنا هستند، این را می‌‌یابند. لذا جدا شدن از ماه رمضان، جدا شدن از یک زمان نیست. لذا امام زین العابدین(ع) تمام سوزش از جدایی این ماه است و ایشان دعای مفصلی در وداع ماه مبارک رمضان دارد. ماه رمضان همانطور که رهبری گفتند ماه مبارک و برکاتش مفصل است، دو قلم از برکات این ماه را به محضر شما تقدیم می‌‌کنم؛ یک، ماه رمضان تخلق به اخلاق روحانی است. فرشتگان غذای مادی نمی‌‌خورند، گوشت و خورشت و … غذای ملائکه نیست. غذای ملائکه تسبیح الهی است و فرسوده نمی‌‌شوند و با غذای معنوی یاد و ذکر و تسبیح خدا همیشه زندگی عرشی دارند. 

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان پذیرایی خدا این بود که ابتدا شما را با اخلاق ملائکه متخلق کرد که با وجود بهترین غذاها اما از آنها مصرف نکنید دلیل آن هم برای دوستی خدا و جلب محبت خدا است. خواست خود را فدای خواست محبوب می‌‌کنید، هنگامی این تمرین و ریاضت استمرار پیدا می‌‌کند، شما به یک اراده و عزم پولادین دست پیدا می‌‌کنید که در برابر همه قدرت‌‌های بیرونی و وسوسه‌‌های درونی می‌‌توانید خود را کنترل کنید. 

صدیقی بیان کرد: این بازدارندگی روزه که انسان اراده‌‌اش را تقویت کرد که به دنیای استکبار می‌‌تواند مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل بگوید، این اقتدار است. این قدرت اراده یک ملت است که در اثر اقتدار اراده انسانی، قدرت‌‌های بزرگ هیمنه‌‌اش را از دست می‌‌دهد لذا با تمام قدرت‌‌ها دست و پنجه نرم می‌‌کند و همین اراده فاتح میدان است. اراده مقابله با نفس است که فرد را پیروز میدان می‌‌کند. 

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: ماه مبارک رمضان، مهمترین ارمغان و نتیجه‌‌ای که به ما می‌‌دهد اراده قوی است و بعد از رمضان، به مانند پیش از آن، دروغ نمی‌‌گوییم، غیبت نمی‌‌کنیم، در زمین دشمن بازی نمی‌‌کنیم، وحدت و اتحاد امت اسلامی مضاعف می‌‌شود و عیب برادر مؤمن را برطرف می‌‌کنیم، لذا اخلاق الهی و عرشی مایه انسجام دل‌‌ها و جوشش چشمه محبت‌‌ها نسبت به یکدیگر بر سر سفره‌‌ میهمانی الهی است که نصیب فرد می‌‌شود. 

وی تصریح کرد: اراده قوی از این جهت مهم است که دشمن نمی‌‌‌تواند ما را از یکدیگر جدا کند و ما را از چشم هم بی‌‌‌اندازد. 

خبر در حال تکمیل است.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا