آخرین اخبار

ارتقای قدرت بازدارندگی ایران؛ دستاورد «جمعه نصر»


ارتقای قدرت بازدارندگی ایران؛ دستاورد «جمعه نصر»

13 مهرماه؛ جمعه تاریخی نصر، دربردارنده پیام اقتدار و شجاعت رهبر فقید انقلاب و امت اسلامی ایران به جهانیان به ویژه استکبار و رژیم صهیونیستی بود. در جمعه نصر مسئولان و مردم از تمامی اقشار در کنار یکدیگر، مقتدرانه و بدون ترس از تهدیدات و القائات دشمنان با شکوه و عظمت حضور پیدا کردند.  

در این راستا احمد دستمالچیان، کارشناس مسائل منطقه و سفیر سابق ایران در لبنان، در گفت‌وگو با ایکنا درباره پیام نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: نماز جمعه روز گذشته تهران یکی از بی‌نظیرترین و به یادماندنی‌ترین نمازجمعه‌هایی بود که در طول تاریخ انقلاب اسلامی برگزار شد.

وی به تهدیدها، خدعه‌ها و القای ترس و وحشت از سوی دشمن برای عدم شرکت مردم در نماز جمعه اشاره کرد و گفت: با تمام این اوصاف، مردم پای کار آمدند و با این اقدام اعلام کردند اگر لازم باشد حضور قوی و مؤثری انجام می‌دهند تا دشمن نتواند هیچ مشکلی را برای انقلاب اسلامی به وجود بیاورد.

کارشناس مسائل منطقه با تأکید بر اینکه حضور مقام معظم رهبری بر این شکوه حضور مردم، افزود و این عظمت را مضاعف کرد، گفت: این حضور قدرت بازدارندگی ایران را تقویت کرد و به دشمن این پیام را داد که نمی‌تواند با جنگ روانی ترس و ناامیدی در میان مردم ایجاد کرده و میان ایران و محور مقاومت القای یک فاصله و شکاف کند.  

محور مقاومت، کمربند دفاعی ایران

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر پاسخ بدون تعلل و بدون شتابزدگی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: راهبرد درست همین است که نه تعلل می‌کنیم و نه عجله بلکه اقدام خود را از روی حکمت و درایت انجام می‌دهیم. واکنش و ضربه ما به دشمن هیچ‌گاه براساس احساسات، هیجانات و عواطف نخواهد بود. 

دستمالچیان با تأکید بر ضرورت بستن محکم کمربند‌های دفاع، استقلال‌طلبی و عزت از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی، گفت: محور مقاومت، کمربند دفاعی ایران است و هیچ گاه ما از این موضوع به ویژه درباره حزب‌الله لبنان، غافل نبوده و نیستیم. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا