آخرین اخبار

استاندارد سازی مدیریت توسعه در صنعت  پتروشیمی 



استاندارد سازی مدیریت توسعه در صنعت  پتروشیمی 

نویسنده مهندس مصطفی متدین – تحلیلگر حوزه اقتصاد و صنعت

یکی از این موارد، استاندارد سازی مدیریت توسعه صنعت پتروشیمی است. جهت درک اهمیت این مقوله، لازم است کلید واژه “استاندارد سازی” و مصادیق آن در روند توسعه صنعت پتروشیمی را مورد توجه قرار دهیم.در یک تعریف کلی، استاندارد سازی چارچوبی متشکل از مناسبات و توافقهایی است که اجزای یک سازمان یا صنعت، باید در نسبت به تحقق آنها در مسیر رسیدن به استراتژی و هدف نهایی خود پایبند باشند. 

استانداردسازی، یک روند جاری در مدیریت  توسعه پایدار صنعت  پتروشیمی محسوب می شود. استانداردسازی، یک پروسه است نه یک پیش نیاز یا پروژه. در مسیر توسعه صنایع پتروشیمی نیاز به بازتعریف اهداف خرد ، استراتژی بازارهای هدف و احصاء ابزارها و منابع جدید وجود دارد زیرا خصلت زایا و پویا بودن صنعت پتروشیمی، اجازه تبدیل آن به صنعتی منفعل یا ایستا را نمی دهد. 

در چنین شرایطی، استانداردسازی روشهای مدیریتی و مناسبات تعریف شده در بطن آن ضرورت دارد.فراتر از روشها و تاکتیکهای مدیریتی، استانداردسازی روش‌های اجرایی و نرم‌افزارهای مدیریتی نیز به صنعت پتروشیمی امکان می دهد تا بر اساس نیازسنجی های مستمر خود، روند رسیدن به اهداف تعیین شده را تسریع کند. روند استانداردسازی ، در قبال نحوه انجام مناقصات بین المللی، تعریف و عقد قراردادهای جدید ،خرید تجهیزات و خدمات و ….نیز نمود دارد. 

همان گونه که از توضیحات ذکر شده بر می آید، استانداردسازی پیش نیاز اساسی حرکت منظومه مدیریتی توسعه صنایع پتروشیمی، به سوی نقاط تعیین شده  به شمار می آید و نمی توان از آن به مثابه یک «مطلوبیت» یا  «گزاره فرعی» در پیشبرد این روند یاد کرد.



منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا