تولید و تجارت

استفاده از خودروهای بنزینی با کیفیت یک از راه‌کارهای حل ناترازی



استفاده از خودروهای بنزینی با کیفیت یک از راه‌کارهای حل ناترازی

سید رضی ، عضو هیأت نمایندگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر.، درباره علت بروز ناترازی بنزین و راه کار برون رفت از این شرایط گفت: بدیهی و روشن است که بنزین سوخت مورد استفاده برای خود روهاست و برای کنترل مصرف آن نخستین و درست‌ترین راه کار اقدام به ایجاد شرایطی است که وسایل نقلیه ی موتوری بنزینی کمترین مصرف سوخت را داشته باشند.

عضو کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق در ادامه بیان کرد: یکی از این راه‌ها برای کنترل ناترازی، استفاده از خودروهای بنزینی نو و با فن آوری روز که در همه ی کشورهای جهان برای همین منظور طراحی شده است.

حاجی آقامیری با بیان اینکه شاید کشورهای تولید کننده این خودروها دو هدف را دنبال می‌کرده اند که اکنون به این مرتبه از تکنولوژی دست یافته اند توضیح داد: یکی از این اهداف کاستن از مصرف سوخت به لحاظ اقتصادی و پیش‌گیری از مصرف بیش از حد منابع ارزی با واردات بنزین یا نفت در اقتصاد کلان و دوم عنایت به بهبود محیط زیست و سلامت شهروندان و شرایط بحرانی لایه‌ی اوزون و پیامدهای آن است.

عضو کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق ایران ادامه داد: راه کار بعدی برای کنترل ناترازی بنزین، گام برداشتن در مسیر حذف پیش ران‌های بنزینی با جایگزین کردن پیش ران‌های برقی و هیبریدی است. تا امروز هنوز راه دیگری جز این دو راه پیدا نشده و ما نیز باید یکی یا هر دو این را ها را دنبال کنیم تا بتوانیم بین تولید و مصرف بنزین تعادل ایجاد کنیم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است که ما آنچنان در ساخت خودرو پیشینه‌ی غیر قابل قبولی داریم که به نظر نمی‌رسد بتوانیم در داخل به اهدافی که به آن اشاره شد دست پیدا کنیم، حتی اگر به دلایلی بخواهیم از مسیر ادامه‌ی صنعت مونتاژ این دشواری و ناهمواری فعلی را بر طرف کنیم، در پس واردات برندهای چینی به عنوان واردات خود روهای با تکنولوژی نو مسائلی است که نمی‌تواند دوای درد ما در این عرصه باشد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: من بر این باورم که حل این مشکل تنها در گرو آزاد کردن واردات خودروهای خارجی توسط بخش خصوصی واقعی (خود مردم) است و لاغیر. در این شرایط است که حتی برای وارد کردن خودروهای چینی مبادرت به خرید از برندهای با کیفیت آن کشور خواهد شد نه خودروهای بی کیفیت و غیر استانداردی که امروز حضور آنها را در بازار ایران مشاهده می‌کنیم.

حاجی آقامیری در پایان متذکر شد که ایجاد منابع ارزی برای واردات خودروهای مدرن با کیفیت مقرون به صرفه تر از وضعیت کنونی برای تأمین بنزین مصرفی است.



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا