آخرین اخبار

اسرائیل می‌خواهد کل منطقه را به آتش بکشد – اطلاع رسانی شباب

یه گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم مهرماه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک طی سخنانی درباره وضعیت کنونی در منطقه و لبنان بیان کرد: وضعیت در لبنان و منطقه به‌طور بی‌سابقه‌ای نگران‌کننده است. وی تصریح کرد: اجازه دهید صریح باشم: منطقه در آستانه یک فاجعه تمام‌عیار قرار دارد. اگر جلوی آن گرفته نشود، جهان با پیامدهای فاجعه‌باری مواجه خواهد شد که مانند آن قبلاً مشاهده نشده است.

عراقچی ادامه داد: اسرائیل در حال قتل عام غیرنظامیان در غزه بوده و اکنون به نظر می‌رسد که همان جنایات را در لبنان تکرار می‌کند و جنگی تجاوزکارانه علیه این کشور به راه انداخته است. اسرائیل قبلاً غزه را از طریق کمپین نسل‌کشی خود به «جهنم روی زمین» تبدیل کرده است، همان‌طور که یک مقام ارشد سازمان ملل به‌درستی آن را توصیف کرد. بیش از ۴۲ هزار فلسطینی بی‌گناه شهید، ۹۳ هزار نفر زخمی و زیرساخت‌های حیاتی ویران شده است. رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اکنون اسرائیل در حال تکرار جنایات خود در لبنان است، افزود: تنها در یک هفته، اسرائیل حملات وحشیانه‌ای به شهرهای لبنان انجام داده که منجر به شهادت صدها زن و کودک شده است. اسرائیل به عنوان یک رژیم یاغی و تجاوزکار، از تمامی خطوط قرمز عبور کرده است. عراقچی ادامه داد: برای این رژیم تروریستی، حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و صلح هیچ معنایی ندارد. هدف نهایی و شوم اسرائیل این است که کل منطقه را به آتش بکشد.

وی با بیان اینکه تجاوز اسرائیل به لبنان بدون شک غیرقانونی و جنایتکارانه است، گفت: این یک اقدام تجاوزکارانه است و منشور سازمان ملل متحد به‌طور آشکار نقض شده است. وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه شورای امنیت باید مداخله کند تا صلح و امنیت را بازگرداند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به پیامدهای اعمال شریرانه اسرائیل در منطقه هشدار داده است. جامعه بین‌المللی نمی‌تواند نقش ایالات متحده و متحدانش در توانمندسازی جنایات اسرائیل را نادیده بگیرد.عراقچی خاطرنشان کرد: حمایت بی‌قید و شرط از سوی ایالات متحده و برخی کشورهای غربی، اسرائیل را جسور کرده تا بدون مجازات جنایت کند. این مصونیت، همراه با عدم اقدام شورای امنیت، منطقه را به سوی فاجعه سوق داده است. وی ادامه داد: مقامات اسرائیل باید درک کنند که جنایات آن‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: مسیر کاهش تنش واضح است؛ اسرائیل باید فوراً حملات خود به غزه و لبنان را متوقف کند. شورای امنیت باید اکنون برای توقف جنگ اسرائیل و اجرای آتش‌بس فوری اقدام کند و بدین وسیله جان انسان‌های بی‌گناه را نجات دهد.در غیر این صورت، منطقه با خطر یک درگیری تمام‌عیار مواجه خواهد شد و تاریخ، حامیان اسرائیل به‌ویژه ایالات متحده را مسئول خواهد دانست. وی با بیان اینکه ایران قاطعانه در کنار دولت و مردم لبنان ایستاده است، گفت: ایران پیش از این نیز برای حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای، صبر و خویشتنداری فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. ایران به‌طور قاطع بر حق ذاتی خود برای دفاع از منافع حیاتی‌اش ایستادگی می‌کند.‌

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا