استان ها > خراسان رضوی

افتتاح ۲۰ پروژه گردشگری همزمان با هفته گردشگری در خراسان رضوی



افتتاح ۲۰ پروژه گردشگری همزمان با هفته گردشگری در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به افتتاح ۲۰ پروژه گردشگری در استان همزمان با هفته گردشگری گفت: بالاترین حجم افتتاح پروژه‌های گردشگری در مشهد و بعد از آن در شهرستان‌های تربت حیدریه، طرقبه و شاندیز است.

احمد دیناری امروز ۲ مهرماه، در نشست خبری که در آستانه هفته گردشگری در هتل پردیسان برگزار شد، به ارائه گزارشی از اقدامات این بخش پرداخت و اظهار کرد: افتتاح متمرکز ۲۰ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۴هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در هفته گردشگری با حضور وبیناری وزیر همزمان با هفته گردشگری انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بالاترین حجم افتتاح پروژه‌های گردشگری در مشهد و بعد از آن در شهرستان تربت‌حیدریه و طرقبه شاندیز است که این پروژه‌ها در زمان بهره‌برداری ۴۱۷ شغل ایجاد خواهد کرد.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۱۱۹۷ تخت رسمی در پی افتتاح این پروژه‌ها به تخت‌های رسمی استان اضافه خواهد شد.

دیناری به ارائه مقایسه‌ای آمار ۶ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به سال گذشته پرداخت و ادامه داد: در ۶ ماهه ابتدایی امسال حجم سرمایه‌گذاری نسبت به سال قبل رشد قابل چشمگیری داشته و تعداد مجوزهای صادره با رشد بیش از ۳۷ درصد همراه بوده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی عنوان کرد: در هفته گردشگری امسال نسبت به سال قبل ۱۵۳ درصد رشد در واحدهای بهره‌برداری داشته‌ایم که در ایجاد اشتغال بسیار موثر است. علاوه بر رشد ۶۲ درصدی ایجاد اشتغال، افزایش ۶ درصدی تخت‌ها در ۶ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته را نیز شاهد بوده‌ایم.

دیناری افزود: حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های در دست احداث در استان خراسان رضوی۱۲۶ هزار میلیارد تومان است که یک سوم حج سرمایه‌گذاری پروژه‌های گردشگری را به هود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: باید گفت که خراسان رضوی رتبه نخست حجم سرمایه گذاری پروژه‌های گردشگری در کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا