آخرین اخبار

امدادخودروهای فاقد پروانه کسب ساماندهی می‌شود



امدادخودروهای فاقد پروانه کسب ساماندهی می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین، نشست رسیدگی به موضوع «ساماندهی خودروهای حمل اثاثیه و امدادخودروهای فاقد پروانه کسب» یکشنبه مورخ  ۲۵شهریور ماه ۱۴۰۳ به مدیریت مهدی ناصر، دادیار معاونت پیگیری پرونده‌های خاص دادستانی تهران و با حضور نمایندگانی از وزارت صمت، سازمان صداوسیما، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان بازرسی استان تهران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راهور فراجا، پلیس اطلاعات فاتب، پلیس فتا، پلیس ترافیک شهری کشور، شهرداری تهران، تعزیرات حکومتی تهران بزرگ، اتاق اصناف تهران و همچنین اتاق اصناف ایران برگزار شد.

در بخشی از این نشست که با حضور بهنام نیک‌منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران و با مشارکت مدیران خدمات سیار امداد خودرو ایران، امدادخودرو سایپا، انجمن صنفی شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو، خدمات سیار امدادخودرو و برخی مسئولان اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو تهران، اتحادیه جرثقیل، اتحادیه آهنگران و صنعتگران، اتحادیه حمل و نقل برگزار شد، حاضران ضمن بررسی چالش‌ها، مشکلات و تخلفات صورت گرفته از سوی امدادخودروهای فاقد پروانه کسب، به بیان نقطه‌نظرات خود در این زمینه پرداختند که در نهایت با مصوبات و ارائه دستوراتی از سوی دادستانی تهران همراه شد.

مصوبات مربوط به ساماندهی امدادخودروهای فاقد پروانه کسب

امدادخودروهای ایران‌خودرو و سایپا نسبت‌ به معرفی تعداد نیرو، توانمندی‌ها، ساعات حضور در راه‌ها و همکاری با پلیس و ارائه تعرفه‌های قانونی به پلیس راهور فراجا اقدام کنند و در خصوص سایر امدادخودروهای دارای مجوز نیز مشخصات آنها و سایر اطلاعاتی که در خصوص امدادخودروهای ایران و سایپا ذکر شد، ظرف یک‌هفته ازسوی اتحادیه مربوطه به پلیس راهور اعلام خواهد شد.

امدادخودروهای ایران‌خودرو، سایپا و کانون جهانگردی نیز موظف شدند ظرف یک‌هفته اقدامات لازم جهت اخذ مجوز از اتحادیه امدادخودرو مطابق موارد ۲ و ۹۱ قانون نظام صنفی را انجام داده و سازمان بازرسی استان تهران نسبت به نظارت بر روند این امور اقدام کند.

با عنایت به دستور العمل استانداردهای فنی و چگونگی ارائه خدمات سیار و امدادخودرو در سال ۱۴۰۲ کلیه امدادخودروها دارای چراغ‌گردان، جی‌پی‌اس و بغل‌نویسی از سوی پلیس راهور باشند و مطابق با نظر نماینده محترم معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت، امدادخودرو فاقد شرایط مذکور، غیرمجاز تلقی شود؛ بنابراین حسب توافق وزارت صمت، اتحادیه امدادخودرو و پلیس راهور خودروهای فاقد شرایط فوق رأسا توسط راهور تا زمان برخورداری از این شرایط توقیف خواهند شد. بر این اساس اتحادیه امدادخودرو کلیه خودروهای دارای مجوز فاقد شرایط لازم را برای برخورداری از این شرایط به پلیس راهور معرفی خواهد کرد.

اتاق اصناف ایران و سازمان بازرسی استان تهران و اتحادیه‌های مرتبط توافق کردند نسبت‌به صدور کارت شناسایی رانندگان امدادخودرو و خودروبر، براساس گواهینامه صادره ازسوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اقدام و نظارت لازم در این زمینه اعمال کنند.

شهرداری تهران و اتحادیه امدادخودرو توافق نمودند که اتحادیه نسبت به ساماندهی امدادخودروها در محدوده شهر تهران و حاشیه شهر و استقرار آنها اقدام نماید و همکاری لازم را با پلیس راهور در تصادفات داشته باشد.

کلیه اتحادیه‌های مرتبط با حمل خودرو که نسبت‌به جابه‌جایی خودروها اقدام می‌کنند، خودروهای حمل‌شده را به تعمیرگاه‌های مجاز منتقل کنند. وظیفه ارائه آموزش و نظارت برعهده اتحادیه مربوطه خواهد بود.

سازمان بازرسی استان تهران نیز ظرف یک‌هفته نسبت به برگزاری جلسه و دعوت از اتحادیه‌ها و سازمان صمت استان تهران جهت تعیین وظیفه هر اتحادیه و حل اختلاف و مشکل وفق مقررات اقدام خواهد کرد.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا