آخرین اخبار

امروز زنان ما حافظان فرهنگ و بنیان خانواده‌ها هستند – اطلاع رسانی شباب

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور در برنامه‌ای با حضور بانوان و زائران در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت کریمه اهل بیت (س) گفت: ما برای درک شأن زنان در دین مبین اسلام باید به منزلت و جایگاه حضرت فاطمه معصومه (س) از نگاه روایات و بزرگان دین نگاه کنیم.

عبدلیان پور با اشاره به روایات متعدد در در مورد جایگاه والای کریمه اهل بیت (س) و حضور ایشان در ایران بیان داشت: بانوان ما در ایران باید به تأسی از ایشان در چند مقوله الگو برداری کنند و دنباله رو ایشان در امور مختلف باشند.

وی ادامه داد: امروز جامعه ما با هجمه‌های بسیاری در مورد حجاب مواجه است و زنان ما باید در مسئله حجاب به گفتار و کردار ائمه معصومین تاسی کنند تا جامعه مصون بماند.

عبدلیان پور در مورد الگوبرداری از کریمه اهل بیت (س) به ولایت مداری ایشان اشاره کرد و گفت: زنان ما امروز باید پیرو ولایت فقیه باشند تا در دامان این عزیزان فرزندانی ولایتمدار پرورش یابند.

رئیس مرکز در ادامه افزود: امروز نهادهای کفر درصدد تضعیف نهاد خانواده هستند و با استفاده از محتوای نامناسب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالند؛ لذا ما باید با زنان فرهیخته و پاکدامن خود الگو سازی کنیم.

وی در ادامه گفت: امروز در مرکز ما زنان حقوقدانان به عنوان حافظان خانواده خود و جامعه به گونه اثرگذار فعالند و تنها در یک فقره مشاوران خانواده ما در سال گذشته ۶ هزار پرونده در شرف طلاق را در دستور کار قرار دادند و مانع از بروز طلاق شدند.

رئیس مرکز در جمع بانوان حاضر در حرم فاطمه معصومه (س) بیان داشت: زنان و بانوان ما امروز به عنوان حافظان فرهنگ اسلامی و بنیان خانواده وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید با توسل به اهل بیت و بی بی فاطمه معصومه (س) این بار را به ثمر برسانند.

عبدلیان پور در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه ملاک عمل ما دفاع از حق است بیان داشت: ما امروز در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم و کودکان بی دفاع غزه و لبنان نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم. وی افزود: تمامی نهادهای بین‌المللی اعم از حقوق بشری‌ها و شورای امنیت و سایر کشورهای غربی در برابر این ظلم سکوت کرده و نظاره‌گر هستند در حالی که ما با پیگیری حقوقی و همکاری با جامعه وکلای حامی فلسطین قرار دستور موقت بازداشت نتانیاهو را گرفتیم اما هیچ کشور و دولتی در مورد آن واکنش نشان نمی‌دهد.

رئیس مرکز با بیان اینکه ما در قبال خون این شهدا وظیفه و مسئولیت داریم گفت: ما باید به تکلیف تاریخی خود عمل کنیم و امروز توانستیم با برگزاری دادگاه صالحه علیه سردمداران داعش و عاملان شهادت مدافعین حرم یک رأی ۸۰۰ صفحه‌ای داشته باشیم که در آن ۱۸ نفر از مقامات دولت آمریکایی محکوم شده‌اند و ما با تمام توان پیگیر محاکمه این جنایتکاران هستیم.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا