استان ها > خراسان شمالی

امشب در محیط‌های ایمن یا فضاهای باز بخوابید



امشب در محیط‌های ایمن یا فضاهای باز بخوابید

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به مردم توصیه کرد که امشب را در محیط‌های ایمن یا فضاهای باز سپری کنند. 

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان با توجه به زمین لرزه‌های به وقوع پیوسته به مرکزیت شهرستان بجنورد طی امروز، در آماده باش کامل قرار دارد.

وی بیان کرد: مهمترین مسئله در هنگام وقوع این قبیل حوادث، حفظ خونسردی مردم است و به همین دلیل تأکید می‌کنیم که در صورت وقوع حوادثی از جمله زمین لرزه، مردم حتماً با حفظ خونسردی در مکان مناسب پناه بگیرند.

محبان با تاکید بر ضرورت فراگیری آموزش‌های پناهگیری برابر زلزله گفت: مردم می‌توانند از منابع مختلف برای این موضوع استفاده کنند و سایت جمعیت هلال احمر نیز در این خصوص در دسترس قرار دارد. 

وی با تاکید بر اینکه مردم آموزش‌ها را تبدیل به تمرین کنند، افزود: خوشبختانه بسیاری از منازل شهری و روستایی استان مقاوم سازی شده است و با فرا گرفتن این آموزش‌ها و ایمن کردن منازل می‌توان خطرات ناشی از زلزله را کاهش داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تصریح کرد: ثابت کردن کمدها، قاب عکس‌ها، لوازم تزئینی یا لوازم سنگینی که احتمال سقوط دارد از جمله مواردی است که باید توسط مردم مورد توجه قرار گیرد. 

وی به مردم توصیه کرد که امشب را ترجیحاً در فضاهای دارای ایمنی بیشتر یا فضاهای باز بگذرانند.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا