آخرین اخبار

انسداد نقاط مرزی استان اردبیل با سرعت در حال انجام است – اخبار روز کشور

سردار سید شاهین اسمعلی، ۱۲ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت شروع هفته انتظامی، در محل فرماندهی مرزبانی استان اردبیل برگزار شد، ضمن تبریک هفته فراجا و عرض تبریک و تسلیت شهادت حجت الاسلام سید حسن نصرالله اظهار کرد: عملیات وعده صادق ۲ در سپاه جمهوری اسلامی با همراهی سایر نیروهای مسلح موفقیت‌آمیز انجام شد و مردم ایران و دیگر کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی از این عملیات شگفت‌زده شده و از وجود قدرتی که در برابر استکبار ایستاده خوشحال شدند.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری خط مقدم همه کشور مرزبانی است و مرزبانی بیش از ۱۳ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و بعد از آن تا به امروز تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است که در سال گذشته، ۴۵ نفر از همرزمان ما در اقصی‌نقاط کشور به درجه رفیع شهادت رسیدند.

سرباز مرزبان اردبیلی در ارتفاعات سردشت به درجه شهادت رسید

فرمانده مرزبانی استان اردبیل عنوان کرد: مرزبانان ادامه‌دهنده مسیر رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس هستند؛ از همین رو خبر شهادت یکی از سربازان مرزبان اردبیلی، به نام شهید هادی جوادی که اصالتاً اهل روستای جناقرد اردبیل است، شب گذشته به اطلاع ما رسید و این سرباز در ارتفاعات سردشت استان آذربایجان غربی به درجه شهادت نائل شد و پیکر این شهید بزرگوار در طول هفته انتظامی در اردبیل تشییع و زمان دقیق آن متعاقبا اعلام می‌شود.

سردار اسمعلی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از فعالیت‌های مرزبانی، مأموریت‌های دفاعی و نظامی است؛ یعنی در نقطه صفر مرزی دارای شرایط خاص خدمت است و مأموران در شرایط سخت آب‌وهوا از ۴۵ درجه بالای صفر تا دمای ۳۰ درجه زیر صفر، انجام‌وظیفه می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت روابط دیپلماسی بین مرزهای ایران و کشورهای همسایه گفت: موردی که بسیار اساسی و مهم است، مأموریت دیپلماسی در نواحی مرزی است. مرزبانان ما با مرزبانان کشور مقابل روزانه ملاقات دارند و تلفنی صحبت می‌کنند تا در مرزها حادثه مرزی اتفاق نیفتد و از حقوق اتباع مرزنشین دفاع کنند؛ برای مثال اگر احشام مردم مرزی ایران از خطوط مرزی عبور کند، مأموران مرزبانی وظیفه برگرداندن آن‌ها را دارند.

۵۰ برنامه شاخص به مناسبت هفته انتظامی در اردبیل اجرا می‌شود

فرمانده مرزبانی استان اردبیل در خصوص گرامیداشت هفته انتظامی عنوان کرد: ۱۳ مهر تا ۱۹ مهرماه به‌عنوان هفته انتظامی نامگذاری شده است و شعار امسال این هفته «مرزبان هوشمند و مرزنشین قانون‌مدار» است.

سردار اسمعلی با اشاره به برنامه‌های مرزبانی در طول هفته انتظامی عنوان کرد: آیین تشییع از پیکر مطهر شهید هادی جوادی که برنامه‌ای پیش‌بینی نشده بود، در دستور کار قرار دارد؛ همچنین با حضور در محافل دینی و قرآنی، در جهت ارتقای بصیرت عموم مردم تلاش می‌کنیم و برنامه‌های خوبی در جهت همفکری و هم‌اندیشی با اصحاب دانشگاه، علما، عموم مرزنشینان و نخبگان داریم.

وی خاطرنشان کرد: غبارروبی مزار شهدا در نقاط مختلف استان به‌خصوص روستاها، تجلیل و قدردانی از خانواده‌های سربازان متأهل، سربازان نخبه و حضور در خانه‌های سربازان مرزبانی، از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

الحاق ۳۷۰ هکتار از اراضی از دست رفته ایران با اصلاح خط مرزی رود ارس

سردار اسمعلی گفت: به دلیل ورود بخشی از جریان آب رودهای ارس و بالهارود از سمت کشور آذربایجان، بخشی از خاک‌مان در این مناطق از دست رفته بود که پس از هماهنگی با مسئولان جمهوری آذربایجان و اصلاح خط مرزی، ۳۷۰ هکتار از اراضی کشورمان به جمهوری اسلامی ایران برگردانده شد.

وی اظهار کرد: ۳۰۰ هکتار از این اراضی در نقطه صفر مرزی در شهرستان پارس آباد و ۷۰ هکتار دیگر نیز در شهرستان گرمی به خاک کشورمان الحاق شد.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در ۵ نقطه مرزی استان، همه ساله این جریان آزادسازی به دلیل طغیان رودها و جابه‌جایی مرزها انجام شده و استمرار دارد و در چند سال اخیر آزادسازی و ساحل‌بندی مرزها بیشتر شده و هدف اصلی این است تا سیل به منابع آبی ما آسیب نزند و باعث جابه‌جایی ساحل نشود.

۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در یک سال گذشته کشف و ضبط شده است

فرمانده مرزبانی استان اردبیل با اشاره به تهدید قاچاق و اقدامات مرزبانی دراین‌خصوص اظهار کرد: از سال گذشته تا امروز ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و افراد مختلف با پوشش‌های متفاوت، دستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند و نکته حائز اهمیت این است که در نتایج حاصل از کشف مواد مخدر، بیشتر خود مردم با ما همکاری داشتند.

سردار اسمعلی افزود: علاوه بر مواد مخدر، به دلیل سود و تفاوت قیمت، در بُعد سوخت نیز ۲۲ هزار لیتر کشفیات سوخت داشتیم و در شاهراه اقتصادی بیله‌سوار با همکاری شرکت نفت مانع از قاچاق سوخت شدیم؛ همچنین خروج داروهای ضروری و یارانه‌ای دیگر موردی بوده که عده‌ای افراد سودجو دست به این اقدام زدند و  ۴۸ هزار و ۸۱۵ عدد داروی حساس در حین خروج از مرز کشف شده است.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا