آخرین اخبار

اهتمام ایران بر استقرار ثبات و امنیت در قفقاز بدون تغییر مرزها


رئیس جمهور در دیدار وزیر دفاع ارمنستان تأکید کرد:

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز، پنجشنبه 17 اسفند، در دیدار سورن پاپیکیان، وزیر دفاع ارمنستان و هیئت همراه، با تأکید بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به استقرار صلح، ثبات و امنیت در منطقه قفقاز، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر موضع ثابت خود مبنی بر نپذیرفتن هیچ‌گونه تغییری در مرزها و ژئوپلیتیک منطقه، قاعده حاکم بر روابط میان کشورهای منطقه را احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و عدم مداخله بیگانگان در امور منطقه می‌داند.

رئیس جمهور با تأکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی در راستای استقرار و تقویت صلح و ثبات در قفقاز، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وزیر دفاع ارمنستان با همتای ایرانی خود، ارتقای هر چه بیشتر امنیت منطقه را در پی داشته باشد.

رئیسی با خوب توصیف کردن روابط جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان، همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف را در جهت توسعه روابط و ارتقای امنیت منطقه موثر و حائز اهمیت دانست.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تأمین امنیت منطقه صرفا توسط کشورهای همین منطقه قابل تحقق است، افزود: میدان دادن به بیگانگان امنیت‌آور نخواهد بود و امنیت و آرامش فقط با همکاری کشورهای منطقه تضمین خواهد شد.

سورن پاپیکیان، وزیر دفاع ارمنستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حفظ حاکمیت کشورها و دفاع مقتدرانه از صلح در منطقه، استقرار صلح در قفقاز را مهم‌ترین مسئله در دستور کار ارمنستان عنوان کرد و گفت: ما متعهد به حفظ صلح در قفقاز با احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها هستیم.

انتهای پیام



منبع اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا