استان ها > زنجان

اهمیت بالای سلامت زنان به دلیل نقش کلیدی در جامعه



اهمیت بالای سلامت زنان به دلیل نقش کلیدی در جامعه

ایسنا/زنجان کارشناس مسئول سلامت میانسالان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: زنان در عرصه‌های مختلف جامعه نقش کلیدی دارند و در نتیجه سلامت آنها بسیار حائز اهمیت است.

رحیمه حسین‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: زنان نصف جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و نصف دیگر از جمعیت را تربیت می‌کنند.

وی با تاکید به اینکه سلامت زنان فقط سلامت جسمی آنها را شامل نمی‌شود، بیان کرد: سلامت زنان علاوه بر سلامت جسمی آنها، شامل سلامت روانی، معنوی و … است.

حسین‌خانی ادامه داد: سلامت زنان تحت تاثیر عوامل فیزیولوژی و اجتماعی است. به همین خاطر هفته سلامت بانوان اهمیت زیادی دارد.

کارشناس مسئول سلامت میانسالان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه هر ساله هفته سلامت بانوان در هفته آخر مهرماه (۲۴ تا ۳۰ مهر) برگزار می‌شود، گفت: هدف از نام‌گذاری هفته سلامت بانوان این است که عموم مردم به ویژه زنان در مورد ابعاد سلامتی خود آگاه بشوند؛ همچنین سیاست‌گذاران در کل کشور به مقوله سلامت زنان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حسین‌خانی از برگزاری اردوی یک‌روزه بانوی بانشاط در پارک بانوان زنجان برای پرسنل خانم دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دانشجویان واحد بین‌الملل این دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های این اردو برگزاری رویداد فرهنگی آش ایرانی توسط دانشجویان بین‌الملل است. 

وی ادامه داد: همزمان در این اردو برنامه غربال‌گری سرطان‌ پستان، میز مشاوره سلامت روان و میز پایش سلامت که شامل پایش فشارخون و قندخون است برگزار می‌شود.

کارشناس مسئول سلامت میانسالان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مورد سایر برنامه‌های هفته سلامت، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع بانوی سالم، مادر سالم و نسل سالم و تقدیر از بانوی فرهیخته‌ شاهد جز این برنامه‌ها است.

او با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط با سلامت بانوان در همه شهرستان‌های استان، گفت: این کلاس‌ها شامل موضوعات مختلفی از جمله شیوه زندگی سالم، سواد سلامت، عوارض جراحی زیبای و تناسب اندام در بانوان و … است.

حسین‌خانی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی مربوط به روزشمار هفته سلامت بانوان است، بیان کرد: کلاس‌ها در مراکز بهداشتی‌، درمانی و خانه‌های بهداشت کل استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا