آخرین اخبار

ایرانیان همچنان مشتری خرید خانه در ترکیه



ایرانیان همچنان مشتری خرید خانه در ترکیه

به گزارش همشهری‌آنلاین، فروش خانه در ترکیه طی ‌ماه سپتامبر ۳۷.۳درصد افزایش یافت و بیشترین میزان فروش در استانبول ثبت شد. در این میان، شهروندان روسیه بیشترین ملک را در بین خارجی‌ها خریداری کرده‌اند و پس از آن شهروندان ایرانی و سپس عراقی‌ قرار دارند.

براساس اعلام مؤسسه آمار ترکیه، تعداد خانه‌های خریداری‌شده در ‌ماه سپتامبر امسال ۳۷درصد رشد داشته است.

رکوردشکنی فلز گرانبها

ارزش جهانی هر اونس طلا برای نخستین بار از مرز ۲۷۰۰دلار عبور کرد. افزایش تنش در خاورمیانه و رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا باعث ترس سرمایه‌گذاران شده و آنها ترجیح داده‌اند فعلا به بازار طلا پناه ببرند. با این اتفاق بازار سایر فلزات گرانبها شامل نقره، پلاتین و پالادیوم هم با رشد قیمت‌ مواجه شده است.

افزایش ریسک سایبری

برخی مؤسسات فعال در حوزه امنیت سایبری ازجمله کسپرسکی، گزارش داده که تهدیدهای سایبری در سراسر خاورمیانه رشد کرده، به‌ گونه‌ای که در نیمه نخست سال۲۰۲۴ نزدیک به ۱۰میلیون رکورد از حساب‌های کاربری سرقت‌شده تجزیه و تحلیل شده که بیشترین آمارها در کشورهای مصر، عربستان سعودی و امارات ثبت شده است.

عصر جدید برقی

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: جهان در آستانه «عصر جدید برق» است، زیرا تقاضا برای سوخت‌های فسیلی تا پایان دهه جاری به اوج خود می‌رسد و مازاد عرضه نفت و گاز می‌تواند پیشران سرمایه‌گذاری در انرژی سبز شود. این نهاد بین‌المللی می‌گوید: افزایش وسایل نقلیه برقی موجب می‌شود که تقاضای بخش حمل‌ونقل به سوخت فسیلی کمتر شود.

موج تورم جهان خوابید

مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که موج تورم جهانی در حال عقب‌نشینی است و به ثبات قیمت‌ها رسیده‌ایم. کریستالینا جورجیوا تأکید کرد: این کار بدون ورود اقتصاد جهانی به رکود و از دست دادن مشاغل در مقیاس بزرگ انجام شده است، هرچند محیط ژئوپلیتیکی دشوار می‌تواند اقتصادهای منطقه و بازارهای جهانی نفت و گاز را بی‌ثبات کند.

تنبیه دزدان فناوری

وزیر دارایی کره‌جنوبی اعلام کرد که این کشور در بحبوحه تشدید رقابت برای فناوری‌های پیشرفته، اقدامات قوی‌تری برای جلوگیری از افشای اسرار تجاری در خارج از کشور انجام خواهد داد. او افزود: برای تقویت رقابت‌پذیری جهانی شرکت‌هایمان و تقویت رهبری فناوری از نشت غیرقانونی فناوری‌های پیشرفته جلوگیری خواهیم کرد.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا