آخرین اخبار

ایران برای ما وطن دوم است

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور سیده هدی موسوی، خواهر شهید سید عباس موسوی دبیرکل اسبق حزب‌الله لبنان و با شعار «هویت مستقل؛ گفتمان مقاومت»، در قالب کمیسیون‌های تشکیلات، زنان و خانواده، آموزش و تحقیقات، فرهنگی و هنری، سیاسی و بین‌الملل با حضور اساتید و مربیان این حوزه‌ها برگزار شد.

موسوی در این مراسم اظهار داشت: چشمان ما از مصیبت شهادت سید حسن نصرالله گریان و قلب ما محزون است و هیچ نمی‌گوییم جز آن که خداوند این طور خواسته است. او بزرگ ما، پدر مهربان ما، پناه ما و بعد از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر خود می‌دانستیم. زندگی سیدحسن وقف حزب‌الله بود و همواره به فکر مردم مظلوم فلسطین بود؛ مردمی که غرب علیه آنها صف‌آرایی کردند. بسیاری از مردم هنوز شهادت سید را هضم نمی‌کنند زیرا دائماً می‌گفت ما در قدس نماز خواهیم خواند و البته که مطمئناً خواهد خواند؛ زمانی که آقای ما حضرت صاحب الزمان(عج) ظهور کنند.

وی افزود: ما هم مانند حضرت زینب(س) در شهادت عزیزانمان جز زیبایی چیزی نمی‌بینیم. توصیه سید حسن هم همیشه این بود که در این مواقع نباید ضعیف و دچار عقب‌گرد شویم. چون دشمن دقیقاً این را می‌خواهد و در آن صورت می‌تواند بر ما غلبه کند. راهی که سید به وسیله چیزهایی که به ما آموختند، برای ما ترسیم کرد این بود که تمسک بجوییم به تعلیمات الهی و دینی و راه امام حسین(ع).

خواهر شهید سید عباس موسوی ادامه داد: اکنون دستاورد ما صدای رسای مقاومت اسلامی است که در جهان طنین‌انداز شده است و حرف برای گفتن دارد. خون دادیم که به این مرحله برسیم. وصیت و خواسته شهید سید عباس هم از ما این بود که هر آن چه که داریم، از علم، تجربه، ایمان، روحیه و انگیزه را در راه مقاومت بگذاریم تا این راه حفظ شود.

وی تصریح کرد: هدف من از این که الآن اینجا هستم این است که بگویم این فقط یک جنگ نیست؛ این که نیروهای ما مانند بقیه جنگ‌هایی که در دنیا صورت می‌گیرد، صرفاً سلاح به دست می‌گیرند و می‌جنگند. این طور نیست! بلکه مقاومت یک عقیده است، راه ماست و تفکر ماست. بعد از شهادت سید حسن هم قطعاً پیروانش راهش را ادامه خواهند داد و هیچگاه ضعیف نخواهند شد.

خواهر شهید سید عباس موسوی تاکید کرد: هیچگاه ناامید نشوید. اوایل مبارزات سیدعباس، آن قدر تعداد رزمندگانمان کم بود که بسیاری ما را تمسخر می‌کردند که با این تعداد می‌خواهید جلوی آمریکا و اسرائیل بایستید؟ ولی سیدعباس این را می‌گفت که روزی فرا می‌رسد که کل عالم در مورد جوانان مبارز ما صحبت می‌کنند. شما اکنون انرژی دارید، زمان دارید و روحیه دارید. در این موقعیت قطعاً مسئولیت شما بالاست. علم شما قوی‌ترین سلاح شماست. با علم، هنر و قلم خود در جبهه مقاومت اسلامی و در راه خدا جهاد کنید. این وظیفه ماست که این مسیر را ادامه دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: ما و شما یک ملتیم و ایران برای ما لبنانی‌ها وطن دوم است. شهید سید عباس و شهید سید حسن هم همواره دوست‌دار ملت ایران بودند و خودشان را سرباز امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) می‌دانستند.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا