آخرین اخبار

ایران می تواند تامین کننده محصولات دارویی چین باشد/ تقویت برندینگ محصولات ایرانی



اقتصاد آنلاین؛ گروه استان ها- فرشته امینی با ارائه گزارشی از بازدید از نمایشگاه واردات چین اظهار کرد: با توجه به حجم بالای واردات و رعایت تراز تجاری بازار چین، کمیسیون صادرات با هدف روند توسعه کارخانه‌ها و آینده صنعت، روند واردات کشور چین و بررسی میدانی رقبا را مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی واردات چین ابتکار جدیدی است که به میزبانی وزارت بازرگانی جمهوری خلق چین و شهرداری شانگهای از سال ۲۰۱۸ به صورت سالانه و در فصل پاییز برگزار می‌شود.

حمایت از تجارت آزاد و اقتصاد جهانی

رئیس کمیسیون توسعه صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی  اصفهان تاکید کرد: دولت چین هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از تجارت آزاد و اقتصاد جهانی و باز نمودن درهای بازار چین به روی دنیا اعلام نموده است؛ سازمان تجارت جهانی، کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد از مشارکت‌کنندگان در برگزاری این نمایشگاه هستند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه هر ساله، در دو بخش ملی و غرفه‌های شرکتی در بخش‌های مختلف اعم از تجهیزات الکترونیکی، خدمات، تجهیزات هوشمند، محصولات غذایی و کشاورزی، محصولات بهداشتی و درمانی و غیره در مساحتی به وسعت ۳۶۰ هزار مترمربع برگزار می‌شود.

 رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد:  بازدید از نمایشگاه چین یک تجربه ارزشمند و فرصتی بی‌نظیر برای شناسایی روندها، نیازها و فرصت‌های بازار جهانی بود. این نمایشگاه به‌عنوان یک بستر تجاری مهم، توانست تعاملات مؤثری بین شرکت‌ها و کشورها را تسهیل کند و به ما کمک کرد تا درک بهتری از موقعیت ایران در بازارهای بین‌المللی پیدا کنیم.

 امینی گفت: با توجه به نیازهای بازار چین به محصولات کشاورزی، دارویی و فناوری اطلاعات، ایران می‌تواند به‌عنوان یک تأمین‌کننده در این حوزه‌ها عمل کند؛ برقراری ارتباط مستقیم با بازرگانان و شرکت‌های چینی می‌تواند به ایجاد همکاری‌های بلندمدت و پایدار بین دو کشور منجر شود،  نمایشگاه نشان داد که نوآوری و فناوری‌های جدید در حال شکل‌دهی به آینده تجارت جهانی هستند.

ضرورت تمرکز تجار ایرانی  بر تحقیق، توسعه و ارتقای فناوری‌

وی با اشاره به اینکه ایران باید بر روی تحقیق و توسعه و ارتقای فناوری‌های خود تمرکز کند، اضافه کرد: تقویت برندینگ محصولات ایرانی و استفاده از استراتژی‌های بازاریابی هدفمند می‌تواند به افزایش شناخت و اعتبار محصولات در بازار چین کمک کند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی اصفهان  تاکید کرد: بر این اساس پیشنهاد می‌شود در سال آینده پاویون صنایع‌دستی با برنامه‌ریزی یک‌ساله در قالب معرفی صنایع‌دستی، فرش و… در این نمایشگاه با تأکید بر برند اصفهان و با حمایت انجمن‌های مربوطه حضور یابند.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا