آخرین اخبار

ایران هیچ نقشی در خرید پیجرهای حزب الله نداشته است



ایران هیچ نقشی در خرید پیجرهای حزب الله نداشته است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، یک کارشناس مسائل غرب آسیا ادعاهای نادرست در رابطه با نقش ایران در خرید پیجرهای حزب الله لبنان را رد کرد.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا درباره برخی اظهارات پیرامون نحوه تهیه پیجرهای حزب الله لبنان گفت: در مورد خرید پیجرهایی که در لبنان از آنها استفاده شد چند نکته مهم و حائز اهمیت وجود دارد، یک نکته اینکه پیجرها به هیچ عنوان نه در ایران تولید شده و نه توسط هیچ یک از شرکت‌های ایرانی خریداری شده، یعنی افراد ایرانی در خرید، حمل و توزیع و نشر آن نقش نداشته اند.

وی افزود: پیجرها بیش از دو سال پیش خریداری شده و از گیت‌های ایکس ری سه کشور عبور کرده بود و در واقع می‌توانیم بگوییم که به دلیل پیچیدگی و استفاده از فناوری‌های بسیار سطح بالا و پیچیده امکان بررسی‌ دقیق این پیجر ها برای آزمایشگاه‌ها و دستگاه های ایکس ری اکثر کشورها غیر ممکن بوده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بر این اساس باید توجه داشته باشیم که بخشی از این پیجرها در بین نیروهای موثر حزب الله توزیع نشد و بخش عمده‌ای از مجروحان انفجار این پیجرها مردم کوچه و بازار بودند که این پیجرها را از بازار تهیه کرده بودند‌. البته تعداد کمی از نیروهای حزب الله نیز در این راستا دچار جراحت‌هایی شدند.

گفتی است اخیرا کارشناسی در یکی از برنامه های صداوسیما با ارائه اطلاعات اشتباه عنوان کرده بود ایران واسط خرید پیجرهای حزب الله از یک شرکت تایوانی بوده است.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا