آخرین اخبار

این بسته خبری را بخوانید

در آستانه شروع اجراهای نمایش «درخت لیمو» به نویسندگی و کارگردانی نازنین اردوئی، از پوستر نمایش با طراحی امیر صدیقی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی، نمایش «درخت لیمو» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی نازنین اردوئی از پنج شنبه ۲۶ مهرماه هرشب ساعت ۱۹ در تماشاخانه سیمرغ مجموعه بنیاد بیدل دهلوی روی صحنه می‌رود.

پوستر این نمایش در آستانه شروع اجراها با طراحی امیر صدیقی رونمایی شد.

در این اثر نمایشی، سوگند جعفری، نازنین هدایتی نیک فرد، ارشیا بازوند، سعید زارع، علی کریم شجره، ماهان حیدری به‌عنوان بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه این اثر آمده: «اینجا یک بیمارستان روانی است…»

دیگر اعضای گروه اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند: مجری طرح: گروه هنری ققنوس، مدیر اجرایی: مهدی خشکباری، محمد جواد رنگرز، دستیار کارگردان: کیمیا فتاحی، روابط عمومی: مهدی حمزه، عکاس: فاطمه نغیبی، طراح صحنه: علیرضا انوری سرور، طراح پوستر و تیزر: امیر صدیقی دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش «درخت لیمو» می‌توانند به سایت تیوال یا گیشه تماشاخانه سیمرغ مراجعه کنند.

نمایش «دبستان پارسی» در موزه سینما
مستند «دبستان پارسی» با همکاری شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) در موزه سینما نمایش داده خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، همزمان با هفته ملی کودک مستند «دبستان فارسی» ساخته حسن نقاشی در موزه سینما نمایش داده می شود.
این فیلم روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما نمایش داده خواهد شد و بعد از نمایش جلسه نقد و بررسی مستند با حضور سید احمد محیط طباطبایی، حسن نقاشی، محمدرضا مهراندیش و علیرضا حسن زاده برگزار می شود.
داستان این فیلم که از تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است، درباره تاسیس اولین دبستان نوین یزد معروف به دبستان پارسی در عهد قاجار است.
حضور در این برنامه برای علاقمندان آزاد و رایگان است.

«در آغوش درخت» توضیح‌دار شد/ اکران برای ناشنوایان و کم‌شنوایان 

اکران ویژه فیلم سینمایی «در آغوش درخت» برای مخاطبان کم‌شنوا و ناشنوا پنجشنبه 19 مهر در پردیس سینمایی آزادی برگزار می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی پروژه، سازمان سینمایی سوره با همکاری موسسه هنرمندان مشرق زمین فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصرالهی را ویژه ناشنوایان توضیح‌دار و آماده‌سازی کرده است.

بدین ترتیب اکران ویژه این اثر برای مخاطبان کم‌شنوا و ناشنوا پنجشنبه 19 مهر ماه ساعت 20 در سالن شهر روی پردیس سینمایی آزادی به نمایش درمی‌آید. 

فیلم سینمایی «در آغوش درخت» محصول سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که نماینده سینمای ایران در اسکار 2025 است، با جذب نزدیک به 120 هزار مخاطب تاکنون بیش از 6 میلیارد تومان  فروش داشته و عنوان پُرفروش ترین فیلم اجتماعی این روزهای سینمای ایران را از آن خود کرده است. 

سازمان سینمایی سوره بنا دارد در راستای مسئولیت اجتماعی و افزایش سطح دسترسی مخاطبان به آثارش این همکاری را با موسسه هنرمندان مشرق زمین ادامه دهد تا این قشر از علاقه‌مندان به سینما نیز بتوانند از آثار روز سینمای ایران بهره ببرند.

جشنواره فیلم و عکس پنج چه خبر؟

شادیزاده در خصوص بخش فیلم جشنواره فیلم و عکس پنج بیان کرد: «در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم و عکس پنج، در بخش فیلم آثار درخشانی از سینماگران کشور ترکیه، فرانسه، رومانی، آمریکای جنوبی، اسپانیا و ایتالیا و…. به جشنواره بین المللی فیلم و عکس پنج ارسال شده‌اند. از آنجایی که این جشنواره در بخش بین المللی به جشنواره عباس کیارستمی شهرت زیادی دارد و با شناخت جهانی از این فیلمساز بزرگ، با آثار سینمای معناگرا و شاعرانه‌ای مخصوصا توسط فیلمسازان کشور ترکیه مواجه شده‌ایم و این برای ما بسیار ارزشمند است در عین اینکه کمی بخش رقابتی فیلمسازان داخلی را سخت خواهد کرد. ما با فیلم‌هایی از بعضی از کشورها در این جشنواره روبرو هستیم که برای اولین حضور؛ توسط تهیه کننده به این جشنواره ارسال و دیده خواهند شد. فیلم‌های ارسالی بخش بین‌المللی پروداکشن بسیار بزرگی نسبت به آثار داخلی دارند اما در  فیلم‌های داخل کشور هم با فیلم های معناگرا و شاعرانه‌ی خوبی مواجه هستیم که رقابت را سخت کرده است».
دبیر پنجمین جشنواره فیلم و عکس پنج افزود: «جایزه درخت طلا به اثری تعلق می‌گیرد که از لحاظ آرای هیات داوران امتیاز ویژه‌ای گرفته است».
شادیزاده درباره جایزه عباس کیارستمی گفت: «جایزه دوربین طلا عباس کیارستمی یا جایزه نگاه نو که بسیار جایزه مهمی است و به جایزه هیات منتقدان معروف است؛ به فیلمی داده می‌شود که از لحاظ نوگرایی در روایت تصویری و ساختاری چالش برانگیز باشد و از نگاه نقد دیالکتیکی مورد بررسی واقع شود.
در جمع بندی آرا؛ نظر لوسی لنوکس، از مهترین زنان سینماگر اسپانیا که تا کنون عضو هیات داوران فستیوال‌های مهمی چون کن و دیگر جشنواره‌های الف اروپایی بوده، بر اساس جمع بندی دیگر داوران اصلی بخش فیلم، جمع بندی می‌شود و جایزه به فیلم منتخب اهدا می‌شود».
شادیزاده در پایان افزود: «امیدواریم اعتماد فیلمسازان خوب جهان به این جشنواره در سال های آتی نیز ادامه داشته باشد و ما بتوانیم با حفظ کیفی بین‌المللی این جشنواره در اندازه جهانی و تا جای ممکن هم تراز شان فیلمساز بزرگ؛ عباس کیارستمی هم در بحث حضور هیات‌داوران و هم  تاثیر در بخش حضور فیلمسازان تراز اولی در این جشنواره داشته باشیم».
لوسی لنوکس (اسپانیا) رییس هیات داوران جشنواره بین المللی فیلم و عکس پنج است و راگیپ تارانس (ترکیه)، تسایو مره (کلمبیا)، علیرضا زرین دست (ایران)، خسرو معصومی (ایران)، الهه نوبخت ایران) و کامران شیردل (ایران) داوران این جشنواره هستند.
دبیرخانه جشنواره فیلم و عکس پنج؛ موسسه کاتی است.

تلاش‌های یک مادر برای نجات فرزند خود در بمباران/ «تا صبح» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «تا صبح» به کارگردانی الهام هادی نژاد که با حمایت مرکز فیلم جوان سوره تولید شده است، با سپری کردن مراحل پایانی خود آماده نمایش شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز فیلم جوان سوره، فیلم کوتاه «تا صبح» به نویسندگی و کارگردانی الهام هادی نژاد که با حمایت مرکز فیلم جوان سوره تولید شده است، پس از طی مراحل پایانی آماده نمایش شد.

این بسته خبری را بخوانید

این فیلم برای اولین بار در بخش «شاخه زیتون» جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش درمی‌آید. 

فیلم «تا صبح» در یازده دقیقه و هجده ثانیه روایت می‌شود و در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هیام فقط یک شب زمان نیاز دارد تا نوزادش زنده بماند…

آیدا ماهیانی، ابتسام بغلانی، محسن سروش و بازیگر نوزاد محمدایلیا توکلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از نویسنده و کارگردان: الهام هادی نژاد، تهیه کننده: مرتضی اعلایی، حسن حسنی، مشاور کارگردان: هادی نائیجی، مدیر فیلمبرداری: جلال رحیمی، فیلمبردار: یاسر نصراللهی، مدیر صدابرداری: رضا رهبر، طراح صحنه و لباس: نیره آشتیانی، طراح گریم: بهنام نوروزی، تدوین: علی صالحی، طراحی و ترکیب صدا: سید محمود لاجوردی، آهنگساز: امید روشن بین، اصلاح رنگ و نور: اکبر لطفی، جلوه های ویژه بصری: حمید بیات، جلوه های ویژه میدانی: حسین راستگو، طراحی لوگو و پوستر: سید احمد باقریان، مدیر تولید: محسن سروش، مدیر تدارکات: جواد نصیری.

فیلم کوتاه «تا صبح» محصول مرکز فیلم جوان سوره است.

فیلم‌کوتاه «آپاترید» آماده نمایش شد

فیلم‌ کوتاه «آپاترید» به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کوتاه راه یافت.

به گزارش روابط‌عمومی پروژه، فیلم‌ کوتاه «آپاترید» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمدحسین حسینی و تهیه‌کنندگی محمد گودرزی آماده نمایش در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کوتاه تهران شد. 

این فیلم که در ژانر ملودرام و اجتماعی ساخته شده، جدیدترین محصول باشگاه فیلم سوره و باشگاه فیلم رویاد است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «یوسف گفته بودم که نمیذارم گم بشی، پیدات می کنم.. »

علی باقری، فاطمه میرزایی، عالم صبور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سیدمحمدحسین حسینی پیش از این، فیلم کوتاه «بنفش» و «کلاویه» را کارگردانی کرد که حضور موفقی در جشنواره‌های داخلی داشت.

«آپاترید»، دومین فیلم کوتاه در مقام کارگردان‌است، که در باشگاه فیلم سوره تولید شده است.

دیگر عوامل فیلم کوتاه «آپاترید» عبارتند از: 
جانشین تهیه‌کننده : حسین محمدی واله، مدیر فیلمبرداری: بابک ابرغانی، تدوین: علی گورانی، موسیقی: امید روشن‌بین، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: احسان طرخورانی، طراح و چهره‌پرداز: زهرا بابایی، طراح‌و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی، طراح صحنه: احسان نگهبان، طراح لباس: زهره رحمانی، مدیر تولید: کیانوش عاشورزاده، مدیر صدابرداری: سید هادی بهشتی، اصلاح رنگ و نور: علی نوروزی، جلوه‌های ویژه میدانی: مجید حیدری، منشی صحنه: سمانه اسکندری، طراح پوستر و لوگو: محمد مهرجو، عکاس:کیمیا پوراحمد، مشاور رسانه‌ای: زینب اکبری، روابط عمومی: فخرالدین باطنی.
 

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا