بانک،بیمه،بورس

بازار داخل متأثر از افزایش بی‌سابقه طلای جهانی است



بازار داخل متأثر از افزایش بی‌سابقه طلای جهانی است

غلامرضا شریعتی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نوسانات اخیر بازار طلا و سکه گفت: با توجه به اتفاقات امنیتی اخیر و افزایش قیمت طلا و سکه که بر اثر جو روانی ایجاد شده بود، حراج سکه توسط بانک مرکزی می‌تواند به آرامش بازار طلا و سکه کمک کرده و حباب قیمتی ایجاد شده را از بین ببرد.

شریعتی افزود: تجربه یکی دو سال گذشته نشان داده که بازار طلا و ارز کشور ما در برابر اتفاقات امنیتی بزرگ که در این مدت در منطقه رخ داده است، توانایی ایستادگی و مقاومت داشته است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس خاطر نشان کرد: دلیل اصلی رکوردزنی قیمت طلا و سکه، افزایش حدود ۴۰ درصدی اونس جهانی طلا در یکسال اخیر است. این در حالی است که قیمت اونس در چهار سال قبل‌تر، در مجموع حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این افزایش قیمت اونس هم به دلیل افزایش ریسک‌های ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، درگیری‌های اسرائیل در غزه و لبنان و همچنین تضعیف پیوسته دلار به دلیل کاهش پیاپی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و اروپاست.

شریعتی همچنین با اشاره به عملکرد بانک مرکزی خاطرنشان کرد: با مدیریت خوب بانک مرکزی بر بازار ارز، امروز شاهد ثبات نسبی بهتری در بازار ارز هستیم و دیگر خبری از تلاطم‌های شدید گذشته در بازار نیست.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در ادامه اظهار داشت: بازار ارز ما در سال‌های گذشته وضعیت متزلزلی را تجربه می‌کرد و با یک اظهار نظر یا حادثه سیاسی دچار تلاطم می‌شد، اما در یکی دو سال گذشته، با وجود اتفاقات امنیتی بزرگ منطقه‌ای، این نوسانات به حداقل رسیده است.



منبع :مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا