آخرین اخبار

بازگرداندن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین تنها راه دستیابی به صلح پایدار است


بازگرداندن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین تنها راه دستیابی به صلح پایدار است

به گزارش خبرنگار ایکنا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان سه شنبه شب در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحدبا بیان اینکه امیدوارم که موضوع مهم این اجلاس یعنی صلح توسعه پایدار و کرامت انسانی افقی روشن در برابر نسلهای کنونی و آینده بگشاید، گفت: سال گذشته رئیس جمهور خدمتگزار کشورم؛ شهید رئیسی از همین سخنگاه با شما سخن گفت؛ او در راه خدمت به مردم ایران شهید شد، روحش شاد.

پزشکیان اظهار کرد: اکنون من برای اولین بار از جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران با شما سخن می گویم. مردم ما در انتخاب من به شعار محوری وفاق ملی رأی دادند این شعار منطبق بر دستور خدای تبارک و تعالی در قرآن کریم است.

رئیس جمهور بیان کرد: مطابق آموزه های قرآن در آفرینش انسان ها همگی از یک ریشه اند پیامبران آمده اند که اختلافات را بر مبنای کتاب حل و فصل کنند. انسانها اختلاف نمی کنند مگر آن که زیاده طلبی و تمامیت خواهی آنان را از راه حق دور کند. امام علی (ع) خطاب به یکی از فرمانداران خود می فرماید: با تمام وجود به مردم مهر بورز، محبت کن، لطف خود را شامل حال آنان بگردان و مبادا با مردمان تحت فرمان خویش با نامهربانی و خشونت برخورد کنی؛ زیرا مردم دو دسته اند یا برادر دینی تو هستند و یا در خلقت با تو برابرند.

خبر در حال تکمیل است.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا