آخرین اخبار

بازگشت حسن یزدانی به کشتی قطعی نیست

بازگشت حسن یزدانی به کشتی قطعی نیست

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید وزیر ورزش از اردوی کشتی در جمع خبرنگاران، گفت: ما ۲ اعزام از فردا داریم و وزیر ورزش به محل اردو آمد و به بچه‌ها روحیه و انگیزه داد که تشکر می‎‌کنیم.

وی در ادامه درباره پروسه گرفتن روادید برای اعزام به آلبانی با توجه به کارشکنی این کشور در سال گذشته و ندادن روادید برای حضور تیم کشورمان در مسابقات امیدهای جهان، گفت: از قبل از المپیک، در آخرین گزینشی المپیک که در ترکیه برگزار شد، جلسه‌ای با رئیس فدراسیون کشتی آلبانی که هم دوره من بود، برگزار کردم. اتحادیه جهانی تاکید کرد که باید حتما تیم ایران باشد. در این راستا، رئیس فدراسیون کشتی آلبانی خیلی زحمت کشید.

دبیر افزود: اتحادیه جهانی، فدراسیون کشتی آلبانی و کمیته بین‌المللی المپیک هم رایزنی کردند و با توجه به ارتباطات خوب، رئیس فدراسیون کشتی آلبانی با نخست‌وزیر این کشور، روادید ۴ تیم اعزامی ما صادر شد، دو تیم فرنگی و آزاد زیر ۲۳ سال برای حضور در رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان و دو تیم فرنگی و آزاد برای حضور در رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی به آلبانی اعزام خواهند شد.

رئیس فدراسیون کشتی درباره آخرین وضعیت مصدومیت امیر محمد یزدانی هم تصریح کرد: کاش خبر مصدومیت امیرمحمد یزدانی به بیرون درز نمی‌کرد و انتشار این خبر دشمنی بود. درباره اعزام او باید بگویم که همه چیز بستگی به تمرین‌های روزهای آخر او دارد.

دبیر در ادامه درباره آخرین وضعیت حسن یزدانی پس از جراحی کتف، گفت: دیشب با حسن یزدانی صحبت کردم، قرار است فردا به اردو بیاید و به بچه‎‌ها سر بزند، نرمش‎هایش را انجام می‌دهد، پیش یکی از بهترین دکترهای دنیا عمل کرده است. نسبت به یک ماه بعد از عمل جراحی سال قبل، وضعیتش خیلی بهتر است. باید به مسابقات برسد و راحت می‌تواند ۴ سال دیگر هم کشتی بگیرد، چرا نگیرد؟ طوری نشود مانند من که در ۲۵ سالگی با دست آسیب‌دیده خداحافظی کردم و هیچ کسی هم من را ندید.

وی افزود: یزدانی ۲۹، ۳۰ ساله است و برای او هزینه شده، باید بگذاریم برود؟ کاش پارسال به حرف من گوش می‌کرد و جایی که ما گفتیم عمل می‌کرد. برگشتن یزدانی به کشتی ۵۰-۵۰ است، چون یک سال و ۲ ماه با این دست مصدوم کشتی گرفته است.

دبیر با اشاره به برخی از کشتی‌گیران مطرح که عمل کتف انجام داده‌اند، گفت: رزامبک جمالوف (آزادکار روسی‌الاصل ازبکستان و دارنده مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم المپیک پاریس) که کتف عمل کرده بود، در المپیک طلا گرفت اما دوباره کتفش آسیب دید، شما کشتی‌های طاها آکگل آزادکار عنوان‌دار ترکیه را قبل و بعد از عمل کتف ببیند، تاجدالدین‌اف (آزادکار روسی‌الاصل بحرین و دارنده مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم المپیک پاریس) را ببنید، اینها پیش بهترین دکترهای دنیا هم عمل کرده‌اند. عمل جراحی کتف برای کشتی‌گیران عمل سنگینی است مثل عمل مچ پای فوتبالیست‌هاست.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: درباره جراحی یزدانی در ایران صحبت نمی‌کنم که حاشیه نشود. در ایران در خیلی از حوزه‌ها دکتر خوب داریم، در برخی حوزه‌ها هم اما غرب دکترهای بهتری و باید از آنها استفاده کرد.

وی در ادامه درباره انصرافش از نامزدی برای حضور در هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، اظهار داشت: یک بحث حضور در اتحادیه جهانی، روحیه شخصی من است، ۱۰، ۱۲ روز در المپیک همراه تیم بودم اما سالن مسابقات را ندیدم و در سالن گرم مسابقات بودم، در حالی که ۲ سالن، تنها ۲۰ متر فاصله داشت، می‌توانستم بالا بروم و مسابقات را ببینم اما در سالن گرم مسابقات کنار بچه‌ها بودم. در المپیک هم فقط سالن گرم مسابقات و هتل بودم و جای دیگری نرفتم و این روحیه شخصی من است که آدم مسافرت نیستم.

دبیر ادامه داد: یک بحث دیگر از نظر جایگاهی اگر به حضورم در اتحادیه نگاه کنید، شاید بهترین کسی باشم که آن جایگاه را به دست بیاورم و این مستلزم این است که لابی کنم. سه چهار مسابقه بزرگ بود که روسای فدراسیون‌های کشتی خیلی از کشورها حضور داشتند و فرصت خوبی برای برقرار کردن ارتباط بود.

وی ادامه داد: در المپیک هم بهترین جا برای ارتباط برقرار کردن بود اما فرصت نکردم و بچه‌های تیم برای من در اولویت هستند. مثل برخی از مدیران چمدان به دست نیستم. وقتی نتوانستم لابی کنم بروم، بروم در انتخابات که چه کار کنم و به همین خاطر بعد از مسابقات جوانان جهان انصراف دادم.

رئیس فدراسیون کشتی یادآور شد: کسب کرسی در اتحادیه جهانی کشتی، ۴،۵ سال زمان می‌خواهد، رئیس فدراسیون آلبانی می‌خواهد عضو اتحادیه جهانی شود و ۳ سال است که مسابقات جهانی را میزبانی می‌کند تا روسای فدراسیون‌های کشتی دنیا امکانات و عملکردش را ببینید و او را انتخاب کنند.برای لابی کردن تازه ۹ شب همه رستوران می‌روند اما من ۹ شب می‌خوابم. با روحیات من جور در نمی‌آید، امیدوارم یک نفر را پیدا کنیم که بتواند.

دبیر تصریح کرد: جامعه کشتی، کسی که شانس رای آوردن دارد را دوست ندارد اما گزینه‌ای که شانس رای آوردن ندارد را دوست دارد. حمید سوریان بهترین گزینه است اما او هم مثل من روحیه‌اش با این کار جور در نمی‌آید.

وی در ادامه درباره افزایش علاقه به باشگاه‌های کشتی پس از درخشش ملی‌پوشان در المپیک و مسابقات جهانی، گفت: سال ۹۸ و زمان کرونا، وقتی فدراسیون را تحویل گرفتیم، تنها ۳۰ هزار نفر کشتی‌گیر داشتیم. نمی‌توانستیم نسبت به این وضعیت بی‌اعتنا باشیم ، بودجه ساخت و ساز نداریم اما برای گسترش کشتی با کمک هیات‌های استانی، نزدیک به ۳۰۰ خانه کشتی در ۵ سال اخیر افتتاح کرده‌ایم. با توجه به درخشش کشتی، استقبال هم بیشتر می‌شود و الان ۴۷۰ هزار کشتی‌گیر داریم که باز هم کم است و هنوز باید توسعه بدهیم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: باید تعداد خانه‌های کشتی طوری باشد که هر کسی مانند جنوب شهر تهران از خانه‌اش بیرون می‌آید، در ۴۰۰ متری‌اش خانه کشتی باشد.

دبیر افزود: اداره‌های کل ورزش وجوانان، کلاه کشتی را برداشتند و باشگاه‌های کشتی را گرفتند، خانه کشتی ساختند، ۵ باشگاه را گرفتند و یک خانه کشتی ساختند. در حالی که با توجه به زیاد شدن مسافت، علاقمندان نمی‌توانستند بروند و باشگاه‌های محلی برای جذب کشتی‌گیر بهتر بود. الان می‌توانیم با ۴۵۰ متر زمین یک سالن با ۲ تشک کشتی در محلات احداث کنیم و بچه‌ها بیایند استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: توسعه کشتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار است و آن را در عمل ثابت کرده‌ایم. اگر می‌خواهیم کشتی ما رو به جلو و موفق باشد، باید تعداد کشتی‌گیران ما به یک میلیون نفر برسد.

انتهای پیام/

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا