آخرین اخبار

بازگشت ۲۰ هزار عمره گزار ایرانی از سرزمین وحی – اطلاع رسانی شباب

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت مهم‌ترین مسائل مربوط به اعزام و خدمات دهی به زائران حج، عمره و عتبات بررسی و اعلام شد که تاکنون ۳۰ هزار زائر ایرانی راهی سفر عمره شده و ۲۰ هزار نفر بازگشته‌اند.

در این جلسه آقایان غلامرضا رضایی و حسین اسماعیلی دو نماینده اعزامی سازمان حج و زیارت به سرزمین وحی به صورت برخط گزارشی درباره برنامه بازدیدها و بازرسی‌های خود در این سفر ارائه کردند.

آقای رضایی با اشاره به بازدید از هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی عمره مفرده و مراکز خدمات درمانی درمکه مکرمه و مدینه منوره به رقابت فشرده با کشورهای همسطح برای عقد قرارداد با بهترین هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در ایام حج اشاره کرد و گفت: تاکنون با ۳۰ هتل در مکه برای اسکان زائران ایرانی در ایام مناسک حج سال ۱۴۰۴ قرارداد منعقد شده است.

معاون حج و عمره سازمان حج همچنین به وجود ابهاماتی در انتقال دارو اشاره کرد و گفت: بسیاری از عمره گذاران به دنبال هشدار همراه داشتن داروهای ممنوعه در عربستان ازجمله داروهای کدئین دار، برای احتیاط داروهای عادی و روزانه خود را نیز همراه نمی‌آورند که باعث افزایش مراجعه آن‌ها به مراکز درمانی و مصرف بالای دارو در ایام عمره شده است.

راهنمایی زائران برای همراه آوردن داروهای مورد نیاز خود، استفاده از خدمات مراکز درمانی عربستان، افزایش انتقال دارو از ایران به کشور میزبان و خرید بخشی از داروهای مورد نیاز از عربستان برخی راه حل‌هایی بود که حاضران در این نشست مطرح کردند و قرار شد بررسی و پیگیری شود.

در این نشست همچنین به مواردی از دستگیری و جریمه زائران ایرانی در پی انتشار تصاویر برخی اماکن و یا سیگار کشیدن در بین‌الحرمین اشاره شد که حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد باید مدیران کاروان‌ها، اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم را به زائران ارائه دهند.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز به نشست مشترک این سازمان با دستگاه‌های مربوط در امور حج و زیارت و هماهنگی‌های لازم برای برنامه‌ریزی و اجرای حج سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: برای تأمین ناوگان هوایی اعزام زائران ایرانی از طریق سازمان هواپیمایی کشوری نیز هماهنگی می‌شود.

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز به پذیرش روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ زائر در درمانگاه‌های این مرکز در مدینه منوره و مکه مکرمه اشاره و بر ارائه خدمات کامل به زائران ایرانی در این سفر معنوی تاکید کرد.

حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج در این نشست با ارائه گزارش آماری از اعزام زائران به عتبات گفت: استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی بیشترین اعزام‌های ۵ ماهه اول امسال و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه و خراسان شمالی کمترین اعزام‌ها را در این مدت داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم ضمن قدردانی از آن دسته از مسئولان استانی که خدمات شایسته‌ای برای اعزام زائران عتبات داشته‌اند بر تشویق این گروه از مدیران و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از مدیران کاروان‌های آزاد و دارای شرایط لازم تاکید کرد.

نواب همچنین در آغاز این نشست به تحولات منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: برخی کارشناسان و امور رسانه بر این باورند که اکنون گویا همه ادیان و مذاهب کنار رفته و دو چیز باقی مانده است، کسانی که با مقاومت یا با صهیونیسم هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: بشریت باید از همه کسانی که به نفع مظلومین فلسطین و لبنان به میدان آمده‌اند، تشکر کند و کسانی که به این میدان نیامده‌اند ضرر خواهند کرد.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا