اقتصاد > آب و انرژیانرژی

برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود



برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل توانیر مصطفی رجبی مشهدی با تاکید بر برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: مشترکان بسیار پرمصرف که حدود ۲ درصد از مجموع مشترکان را در بر می‌گیرند و بیش از ۲.۵ برابر الگو برق مصرف می‌کنند، مشمول اخطار و قطع برق می‌شوند که این مهم در اوج بار تابستان امسال اتفاق افتاد و از این پس نیز برخورد صنعت برق با مشترکان پرمصرف به همین گونه خواهد بود.

وی در عین حال تاکید کرد: مشترکان پرمصرفی که بیش از الگو برق مصرف می کنند باید رفتار مصرفیشان را اصلاح کنند تا مشمول قطع برق نشوند.

به گفته مدیرعامل توانیر، این نوع مشترکان که بیش از ۲.۵ برابر الگوی تعریف شده برق مصرف می‌کنند ملزم به تامین بخشی از برق مصرفی خود از طریق خرید برق از تابلو سبز بورس انرژی و یا استفاده از مولد خورشیدی و ذخیره سازها هستند.

سخنگوی صنعت برق در پایان با اشاره به اینکه با شروع فصل پاییز الگوی مصرف برق در مناطق غیرگرمسیر از ۳۰۰ کیلووات به ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه کاهش می یابد از مشترکان خانگی مناطق غیرگرمسیر خواست تا با کاهش مصرف برق خود متناسب با الگوی مصرف ماههای غیر گرم علاوه بر کمک به شبکه برق از قبوض برق ارزان‌تر برخوردار شوند.



منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا