آخرین اخبار

برگزاری اولین دوره مقدماتی «شناخت واقعیات غرب و نظام سلطه»


به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران جهاددانشگاهی، مرکز فرهنگی دانشجویی امام(ره)، ولایت‌فقیه و انقلاب اسلامی سازمان دانشجویان ایران با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، اولین دوره طرح هماهنگ «شناخت واقعیات غرب و نظام سلطه» را با هدف شناخت واقعیات نظام سلطه به عنوان یک معیار اساسی در برنامه‌های تبیینی و تسری آن به مجموعه ارکان نظام و نیز انتقال آن بر نسل‌های آینده برگزار می‌کند.

این طرح در سه مرحله مقدماتی، نیمه پیشرفته و پیشرفته برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی «شناخت واقعیات غرب و نظام سلطه» شامل 5 بخش است که از تاریخ 15 مهرماه 1403 تا پایان بهمن‌ماه 1403، ویژه دانشجویان همه مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌های سراسر کشور، طلاب و اساتید و پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی سراسر کشور برگزار می‌شود.

در این راستا، 5 دوره مقدماتی طرح عبارت است از: جریان‌شناسی نظام سلطه، شناخت آمریکا و نظام سلطه، شناخت انگلیس و نظام سلطه، شناخت فرانسه و نظام سلطه و شناخت رژیم صهیونیستی و نظام سلطه که به مدت 40 ساعت به صورت حضوری برگزار می‌شود.

گفتنی است، مفهوم سلطه در ادبیات دینی و علمی، سابقه تاریخی نظام سلطه؛ استعمار سنتی، نو و فرانو، ابعاد و انواع مختلف سلطه؛ نظامی، اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی، رسانه‌ای و فضای مجازی، تحولات و نقاط عطف در دوران پادشاهی انگلیس، اصول کلان سیاست خارجی انگلیس در دوران پسا استعمار، روند شکل گیری اسرائیل، مبانی فکری صهیونیسم، ساختار سیاسی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی، شناخت تاریخ پادشاهی فرانسه و ویژگی‌های این نظام پادشاهی، ساختار سیاسی و حزبی فرانسه، دلایل انقلاب فرانسه و تأسیس نظام جمهوری، ساختار قدرت سیاسی در آمریکا؛ قانون اساسی و نظام حزبی و اصول کلان سیاست خارجی آمریکا؛ قبل و بعد از جنگ جهانی دوم، بخشی از سرفصل‌های دوره مقدماتی است که توسط اساتید متخصص و مجرب برگزار می‌شود.

7 واحد برگزارکننده این دوره، جهاددانشگاهی واحد تربیت مدرس، سازمان جهاددانشگاهی تهران، جهاددانشگاهی واحد لرستان، جهاددانشگاهی واحد خراسان شمالی، سازمان جهاددانشگاهی استان خراسان رضوی، سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان و جهاددانشگاهی واحد مازندران می‌باشند.

در پایان یادآور می‌شود، شرکت‌کنندگان در این دوره پس از اتمام دوره، گواهینامه دریافت خواهند کرد و قادر خواهند بود در مرحله نیمه پیشرفته و پیشرفته  شرکت کنند.

برگزاری اولین دوره مقدماتی «شناخت واقعیات غرب و نظام سلطه»

گفتنی است، دانشجویان علاقه‌مند، برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره با شماره 664912220-021 (خانم بزرگخو) تماس بگیرند. 

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا