کشاورزی و دامپروری

برگزاری مانور دریایی شناورها برای مقابله با پشه آئدس



به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران در نشست کمیته تخصصی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی (پشه آئدس) که امروز ۶ آبان ماه ۱۴۰۳ روز پدافند زیستی در روزشمار هفته پدافند غیرعامل با حضور معاونان و مدیران ستادی ذی‌ربط به صورت حضوری و مدیران کل استانی به صورت وبیناری در محل سازمان برگزار شد، فعالیت‌های شیلات را منطبق با مباحث پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: انجام مأموریت‌های پدافند و پیشگیری در حوزه امنیت غذایی، برنامه هفتم توسعه و برنامه‌های ابلاغی در حوزه شیلات و آبزی‌پروری، نیازمند پدافند غیرعامل است.

وی تصریح کرد: هر آنچه وضعیت موجود را پایدار نگه می‌دارد، تولید را تاب‌آور کرده و امنیت غذایی را تأمین می‌کند؛ گامی مؤثر برای تحقق پدافند غیرعامل بوده و در اجرای این مهم، یگان حفاظت از منابع آبزی بسیار اثرگذار است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: ضرورت دارد، مدل پدافند غیرعامل را بازتعریف کنیم زیرا در حوزه پیشگیری و امنیت غذایی لازم است.

حسینی مبارزه با پشه آئدس که عامل بیماری تب دنگی است را ضروری خواند و تصریح کرد: لازم است مانور دریایی بر روی شناورها انجام شود و اقدامات عملیاتی برای سمپاشی با مشارکت تعاونی‌ها اجرایی شود.

وی بر ایجاد گروه اقدام در استان‌ها برای مقابله با این مهاجم زیستی تاکید کرد و گفت: ضروری است با همکاری یگان حفاظت از منابع آبی، اتحادیه‌های صیادی و همکاران شیلاتی، تمامی مخاطرات و روش‌های مقابله با پشه آئدس بررسی و به انجام رسد.



منبع :مهر
این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا