استان ها > گلستان

برگزاری مراسم احیای شب قدر در بیش از ۵۰۰ مسجد گلستان



برگزاری مراسم احیای شب قدر در بیش از ۵۰۰ مسجد گلستان

ایسنا/گلستان معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری مراسم احیای شب‌قدر در بیش از ۵۰۰ مسجد، حسینیه در سراسر استان خبر داد.

رضا دیلمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان یکی از شب‌هایی است که بر اساس روایت دینی به احتمال قوی شب قدر است، اظهار کرد: احیا و شب زنده‌داری، توسل و تفکر و قرائت قرآن در این شب بسیار سفارش شده است.

وی بیان کرد: انسان در کنار ادعیه‌ای که می‌خواند باید در خلوت خود نسبت به اعمالی که در طول سال گذشته داشته بازخوانی داشته باشد و اینکه چقدر در طول یک سال در مسیر قرب الهی قدم برداشته را مورد ارزیابی قرار دهد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: انسان‌ها باید به رفتار فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود نگاه کرده و ببینند چقدر رفتارشان بر اساس رضایت خداوند بوده و تا چه میزان به تکالیف شرعی خود عمل کرده‌اند و به نحوی برنامه‌ریزی کنند که تا شب قدر سال آینده در مسیر تابناک خوشنودی خداوند گام بردارند.

دیلمی افزود: سرنوشت و مقدرات ما در این شب تعیین می‌شود و باید از لحظه به لحظه این شب بهر برده و همراه با خانواده‌های خود در اماکن مذهبی و مساجد حاضر شویم تا سرنوشتی روشن را برای خود و خانواده‌های خود رقم بزنیم.

وی با تأکید اینکه اسلام یک دین جمعی است، گفت: همه ما باید در شب قدر در اجتماعات بزرگ مسلمانان در مساجد و اماکن مذهبی حاضر شده و برای فرج حضرت ولی عصر(ع) و اصلاح امور خود و جامعه دعا کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: انسان‌ها نسبت به جامعه، فرزندان و ولی خود تکالیفی دارند، لذا در صورتی که در انجام تکالیف خود کوتاهی کرده درصدد جبران آن برآیند و درصورتی که به وظیفه خود عمل کرده در جهت تقویت آن تلاش کنند.

دیلمی با تأکید اینکه فرصت معنوی لیالی قدر و مخصوصاً شب بیست و سوم را باید غنیمت شمرد، گفت: باید از تک تک لحظات این شب معنوی برای خودسازی بهره گرفته و برای پیروزی مردم مظلوم غزه از دست رژیم کودک کش اسرائیل دست به دعا شویم.

وی بیان کرد: مراسم لیالی قدر در ۵۰۰ مسجد سراسر استان با حضور گسترده مردم برپا می‌شود که مردم شریف استان برای بهره‌مندی از محتوا و شرکت در مسابقات نهضت زندگی با آیه‌ها لازم است که عدد ۵ را به سرشماره ۳۰۰۰۲۷۹۸ ارسال کنند.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا