آخرین اخبار

«بزرگترین دستاورد شهید سنوار»، «پیش‌شرط تخصیص یارانه نان» و «پایان حواشی کاپیتان»

به گزارش ایسنا، شامگاه یکشنبه بیست و هشتم مهرماه اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

برگزاری نشست سران قوا به میزبانی رئیس‌جمهور

سیاسی:

نشست مشترک سران قوا برگزار شد.

«بزرگترین دستاورد شهید سنوار»، «پیش‌شرط تخصیص یارانه نان» و «پایان حواشی کاپیتان»

 نشست مشترک سران قوا به میزبانی رئیس‌جمهور پزشکیان در نهاد ریاست جمهوری برگزار و در جریان آن درباره برخی از موضوعات روز کشور بحث و تبادل نظر شد.

تقدیر خانواده شهید رئیسی از شهید یحیی سنوار

خانواده رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به‌مناسبت شهادت یحیی سنوار یادآور شد که بزرگترین دستاورد شهید سنوار، بازگرداندن مساله فلسطین به صدر موضوعات جهان بود.

در بخشی از این پیام آمده است: «عروج پرشکوه، قهرمانانه و حماسی یحیی سنوار، بار دیگر قاب تاریخی غلبه نور بر تاریکی را در مقابل چشم جهانیان به تصویر کشید. این شخصیت مبارز که ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونی خللی در عزم و اراده‌ش ایجاد نکرده بود، و با طراحی عملیات تاریخی طوفان الاقصی، رشته‌های هفتاد و چند ساله بافته شده توسط صهیونیزم‌جهانی را پنبه کرد. بزرگترین دستاورد شهید سنوار، بازگرداندن مساله فلسطین به صدر موضوعات جهان بود آنهم درست در زمانی که با خیانت و خام اندیشی برخی سیاستمداران می رفت تا این مساله به فراموشی سپرده شود.»

اعتراف یک مقام سابق شاباک به توان نظامی حزب الله

جهان:

لیئور اکرمن از مقام‌های سابق شاباک عنوان داشت: حزب الله در وضعیت خوبی است و ذخایر بسیار زیادی از موشک‌ها و پهپادها دارد.

«بزرگترین دستاورد شهید سنوار»، «پیش‌شرط تخصیص یارانه نان» و «پایان حواشی کاپیتان»

وی افزود: حزب الله هنوز تنها از یک هشتم از توانمندی‌هایش استفاده کرده است. زیرساخت حزب الله پابرجاست و بخش زیادی از گلوله‌های موشکی نقطه زن و دوربرد آن وجود دارد.

این عضو سابق شاباک افزود: سال‌ها قبل حزب الله مسیرهای آماده‌ای را در نظر گرفت و آنچه را که برایش آماده است، اجرا خواهد کرد.

جزئیات حمله پهپادی به منزل نتانیاهو

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به حمله پهپادی به منزل نخست وزیر این رژیم، گفت که کسی در این حمله آسیب ندید.

«دانیال هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله به منزل «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که یک پهپاد از لبنان به این منزل در قیساریا با هدف آسیب زدن به نتانیاهو، برخورد کرد و ارتش تحقیقات را در این خصوص آغاز کرده است.

وی گفت: در پی این حمله کسی آسیب ندید.

«بزرگترین دستاورد شهید سنوار»، «پیش‌شرط تخصیص یارانه نان» و «پایان حواشی کاپیتان»

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز گفت که ۲ پهپاد را که از لبنان به پرواز درآمده بودند، رهگیری کرد، اما پهپاد سوم به صورت مستقیم به ساختمانی در قیساریه اصابت کرد.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل هم عنوان کرد که این پهپاد که قیساریه را هدف گرفت، مسافت ۷۰ کیلومتری را از لبنان طی کرده بود.

روزنامه معاریو هم نوشت: این برای سومین بار طی یک هفته است که پهپادهای حزب الله موفق به نفوذ به عمق اسرائیل می‌شوند. 

نتانیاهو، ایران را متهم کرد که قصد ترورش را داشته است. او  گفت که «گروه‌های نیابتی ایران که امروز تلاش کردند من و همسرم را ترور کنند، مرتکب اشتباه بزرگی شدند. تلاش برای ترور، من و اسرائیل را از ادامه جنگمان علیه دشمنانمان باز نخواهد داشت. من به ایرانی‌ها و شرکایشان می‌گویم هر کس که به شهروندان اسرائیل لطمه وارد کند بهای سنگینی را خواهد پرداخت.»

با این حال نمایندگی ایران در سازمان ملل این اتهام را رد و اعلام کرد: «ما قبلاً پاسخ رژیم را داده‌ایم. این اقدام از سوی حزب‌الله لبنان صورت گرفته است.»

دیدار عراقچی با یک مقام ارشد حماس

مقام ارشد حماس در حاشیه حضور وزیر امور خارجه در استانبول با وی ملاقات و گفت‌وگو کرد.

محمد اسماعیل درویش، رئیس شورای جنبش مقاومت فلسطین «حماس» در دیدار با سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه درخصوص تحولات منطقه و جنگ در غزه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

«بزرگترین دستاورد شهید سنوار»، «پیش‌شرط تخصیص یارانه نان» و «پایان حواشی کاپیتان»

 
بر اساس این گزارش، سید عباس عراقچی همچنین با «خلیل الحیه» و «موسی أبو مرزوق»، از اعضای شورای سیاسی حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

تداوم حمایت آمریکا از اسرائیل

وزیر دفاع آمریکا گفت که کشورش به ارائه کمک‌های لازم به رژیم صهیونیستی برای دفاع از مرزها و حاکمیت خود، ادامه می‌دهد.

لوید آستین با بیان این ادعا که توانایی های نظامی حماس تا حد زیادی کاهش یافته است، گفت: به ارائه کمک های لازم به اسرائیل تا بتواند از مرزها و حاکمیت خود دفاع کند، ادامه می دهیم.

از سویی وزرای دفاع کشورهای گروه هفت، نمایندگان اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو در بیانیه‌ای مشترک، ضمن نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی، «تعهد پایدار خود به حفظ امنیت اسرائیل» را ابراز کردند.

وزرای دفاع کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن، موسوم به گروه هفت، شامگاه شنبه بیانیه‌ای در حمایت از اسرائیل منتشر کردند.

یارانه نان در گرو مالیات بر ارزش افزوده فراورده های نفتی

اقتصادی:

در لایحه بودجه ۱۴۰۳ حدود ۱۴۳ همت یارانه پیش‌بینی شده است.

«بزرگترین دستاورد شهید سنوار»، «پیش‌شرط تخصیص یارانه نان» و «پایان حواشی کاپیتان»

در لایحه بودجه ۱۴۰۳ یک رقم ۱۴۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه نان قرار داده‌اند و همچنین ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده فرآورده‌های نفتی در جدول تبصره ۸ در نظر گرفته شده که مجموع این دو رقم ۱۶۱ هزار میلیارد تومان خواهد شد که برای یارانه نان در سال جاری اختصاص می‌یابد.

طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان چقدر صرفه جویی کرد؟

مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان از صرفه‌جویی ۷۵ هزار میلیارد تومانی در بازه زمانی ۳۰ ماهه با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان خبر داد.

با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان، در فاز اول کارت‌خوان‌های هوشمند در نانوایی‌های سراسر کشور نصب شد و در فاز دوم، تخصیص سهمیه آرد یارانه‌ای به نانوایان، مبتنی بر عملکرد دوره قبل آنها به‌علاوه درصدی بیشتر صورت گرفت.

محمد رسول نظافتی_ مدیر اجرایی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان گفت: این طرح موجب شد که دولت برای تامین نان ارزان برای مردم به منابع کمتری نیاز پیدا کند و تا انتهای نیمه اول سال ۱۴۰۳ حدود  ۷۵ هزار میلیارد تومان در بازه زمانی ۳۰ ماهه صرفه‌جویی شده است.

توقف فعالیت یک کارخانه به خاطر مسائل زیست محیطی

اجتماعی:

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه با جدیت تخلفات زیست محیطی کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی را پیگیری می‌کنیم، گفت: مقرر شد تا اجرای طرح ساماندهی باطله‌ها و تایید محیط زیست؛ فعالیت کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی متوقف شود.

در پی تصاویر منتشر شده از روستای آهنگرکلای شهرستان قائم‌شهر مبنی بر سیاه شدن آب رودخانه تلار، عطاله کاویان از جدیت در پیگیری قضایی تخلفات زیست محیطی کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی خبر داد.

«بزرگترین دستاورد شهید سنوار»، «پیش‌شرط تخصیص یارانه نان» و «پایان حواشی کاپیتان»

وی ۲۸ مهر در حاشیه بازدید از محل رانش باطله‌های کارخانه زغال سنگ البرزمرکزی در گفتگویی با رسانه‌ها با اشاره به علت سیاه شدن آب رودخانه تلار شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: این آلودگی به دلیل زغالشویی باطله‌ها در کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی و رانش شیرابه‌ها به رودخانه تلار بوقوع پیوست و موجب سیاه شدن رنگِ آب رودخانه تلار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: در پی این تخلف زیست محیطی، همکاران اداره محیط زیست سوادکوه بلافاصله به محل تخلف عزیمت کردند و گزارش اولیه آن نیز تهیه شد، سپس کارشناسان اداره پایش و پسماند این اداره کل به محل رانش باطله‌های کارخانه زغال سنگ البرز مرکزی اعزام شدند و خسارات زیست محیطی وارد شده را ارزیابی کردند.

۱۰ فیلم برتر جشنواره فیلم کوتاه تهران از نگاه تماشاگران

فرهنگی:

جشنواره فیلم کوتاه تهران در دومین روز برپایی، نخستین نتیجه آرای تماشاگران را اعلام کرد.

دومین روز چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران روز شنبه، ۲۸ مهرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و علاقه‌مندان فیلم کوتاه به تماشای آثار ایرانی و خارجی جشنواره نشستند. در این روز و پیش از شروع سئانس ساعت ۲۰:۳۰، اسامی ۱۰ فیلم برتر تماشاگران تا پایان روز نخست جشنواره با حضور ناظران این بخش در طبقه فوقانی پردیس ملت معرفی شدند.

«بزرگترین دستاورد شهید سنوار»، «پیش‌شرط تخصیص یارانه نان» و «پایان حواشی کاپیتان»

براین اساس هیأت نظارت بر آراء مردمی جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران ۱۰ فیلم برتر از نگاه تماشاگران را به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام کرد:

۱- بدرود پاریس ۲-پس از پدر  ۳-تانکر ۴- تنها کنار هم ۵- چولیبولی ۶-دادرسی ۷- دوبیتو ۸-روز خداحافظی ۹- زیر سایه بلوط ۱۰- کودکی

پایان حاشیه های کاپیتان استقلال

ورزشی:

کاپیتان تیم فوتبال استقلال با حضور در محل باشگاه و جلسه با مدیرعامل به تمرینات این تیم بازگشت.

سید حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال پنجشنبه (۲۶ مهر) با دستور ریاست هیات مدیره باشگاه از حضور در تمرینات تیم منع شد و نتوانست در بازی برابر ذوب آهن به میدان برود. علت این محرومیت انظباطی این بود که کاپیتان استقلال به موضوع جذب دروازه‌بان بوسنیایی اعتراض کرده بود.

«بزرگترین دستاورد شهید سنوار»، «پیش‌شرط تخصیص یارانه نان» و «پایان حواشی کاپیتان»

حسین حسینی امروز در باشگاه استقلال و در جلسه‌ای با فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه حاضر شد و درباره این اتفاق با او گفت و گو کرد. در پایان جلسه حسینی اعلام شد که او به تمرینات تیم باز خواهد گشت.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا