آخرین اخبار

«بمب‌ها می‌آیند» رونمایی شد/تجلیل از مردی که تکیه‌اش بر ایمان بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیین بزرگداشت امیرسرتیپ عطاءالله بازرگان و رونمایی از مستند «بمب‌ها میآیند» با حضور جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند کشور عصر امروز پنجشنبه ۵ مهر در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

این برنامه با پخش آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی آغاز شد، در ادامه و بعد از مقدمه مجری حسین کیانی طادی مدیر و رئیس مرکز سفیرفیلم، گفت: حس می‌کنم مقابل تاریخ شفاهی جنگ ایستاده ام و صحبت در برابر این چهره ها که من و هم نسل هایم به آن ها مدیون هستیم سخت است. سلام می‌کنم بر رستم‌ مسلکان و تشکر می‌کنم از این حضور ارزشمند و افتخاری که برای سفیرفیلم حاصل شد.

وی در پایان با ذکر جمله ای از شهید آوینی، عنوان کرد: اگر انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشت جز پرورش انسان هایی مثل آقای بازرگان، همین یک دستاورد کافی بود تا به آن افتخار کنیم و همین یک جمله کافی است.

پس از این حسین بازرگان فرزند سرتیب عطاءالله بازرگان که به واسطه بیماری نتوانست روی سن بیاید، روی صحنه آمد و ضمن خیر مقدم به فرماندهان دفاع مقدس حاضر در مجلس، گفت: ۵۰ سال سربازی و شرافت از مبارزات سیاسی، ساواک، زندان های متعدد، چوبه اعدام، انقلاب، دادگاه لاهه، جنگ و جهاد و تحقیق و توسعه در جهت اعتلای پرچم جمهوری اسلامی توسط عطاءالله بازرگان انجام شده است تا آن که پنجه بیماری به او چنگ زد و امروز من به نیابت از وب اینجا هستم.

وی افزود: از طرف پدرم از پرستار او یعنی مادرم تشکر می‌کنم که همواره مشاور و همراه پدرم بود و در ۱۰ سال کسالت ایشان، مادرم از او پرستاری کرد. همچنین از طرف پدرم از حمایت های آقای محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی به عنوان ستون فقرات پیشرفت صنایع دفاعی تشکر می‌کنم.

وی در پایان گفت: این فیلم نشانگر گوشه کوچکی از دوران مبارزه با میگ ۲۵ است در زمانی که تهران عملا پدافند و دفاعی نداشت و گزینه تسلیم روی میز بود. این مستند نشانگر یکی از صدها پروژه پدرم در مقام معاون جهاد خودکفایی است.

در ادامه این برنامه مستند «بمب‌ها می‌آیند» برای اولین بار اکران و رونمایی شد.

پس از پخش این فیلم مهدی ملکی کارگردان با حضور روی صحنه، گفت: هرچه بود در مستند عنوان شد و افتخار می‌کنیم که برای تماشا حضور داشتید.

در ادامه امیر جاوید از مهندسان حاضر در ماجرای مستند و پروژه «شب آهنگ»، بیان کرد: صحبت راجع به گذشته ای که آقایان خلق کردند و من شاهد بخشی از آن بودم سخت است، خاطرم هست نمایشگاه صنایع دفاعی بود و فردی گفت من طرحی دارم تا فلان تانک از ناحیه شنی آسیب نبیند و آن زمان همه به فکر بودند، کاری کنند و کمکی دهند یا خاطرم هست که سال ۷۳ افسر اداره یکم نیروی هوایی بودم و بعد از کلی افتخار آفرینی، ارتش به افسرها حقوق و مزایا نمی‌داد و ما اقدامی صورت دادیم تا این امر جبران شود. ذکر این ۲ خاطره از این جهت بود که بدانید آن زمان هم مثل الان دست ها بسته بود و هماهنگی ها سخت انجام می‌شد و این افتخارات با تمام این محدودیت ها رقم خورد.

وی افزود: آقای بازرگان به نحوی در آدم ها، تیم و همه جمع حلول می‌کرد و انگار روح جمعی ایجاد می‌کرد. امیر بازرگان در بحث جهاد خودکفایی از این جنس آدم ها بود. خاطرم هست روزی خدمت امیر بودم. امیر می‌گفتند در پروژه ها به همه آدم ها توجه کنید، موفقیت شما در گرو متخصص ترین آدم نیست بلکه شاید خدا به واسطه آن کسی که زنجیر دم در می اندازد به شما برکت دهد پس هیچ گاه به تخصص خود غره نشوید.

وی در پایان با آرزوی حلول مجدد روح جمعی میان مردم برای کمک به یکدیگر در زمان سختی ها، بیان کرد: امیر در کارها و علوم بیش از آن که دانشمند باشد و تکیه اش به دانش باشد، تکیه اش به ایمان بود و ایمان این پروژه ها را جلو می‌برد، همه این موارد و حماسه ها در زمانی بود که ما در مجموعه ارتش مطرود بودیم و چپ‌ها پیشنهاد انتقال تجهیزات ارتش به سپاه را داشتند و می‌خواستند تجهیزات سنگین را در این انتقال سرقت کنند و انقلابی‌ها هم به ارتش اعتماد نداشتند.

در ادامه و در بخش پایانی برنامه امیر سرتیپ عطاءالله بازرگان با اشاره به این که صحبت کردن در محضر جمعی قهرمان و دانشمند کار راحتی نیست، گفت: مجموعه ای که در خدمت آن ها هستیم برای مملکت و نیروی هوایی ارزش آفریدند. از تک تک شما تقدیر می‌کنم، اینجا در محضر دوستان جای سخنرانی نیست.

این برنامه با امضا پوستر و حضور عوامل مستند به پایان رسید.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا