بنز سپر ایمنی نامرئی دارد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، مرسدس بنز همواره به عنوان یکی از نام های پیشرو در زمینه ایمنی خودرو شناخته شده است. سامانه های پیشرفته ای مانند پری-سیف (PRE-SAFE) که خودرو را برای برخورد احتمالی آماده می کند، دیسترونیک پلاس (DISTRONIC PLUS) که فاصله با خودرو جلویی را حفظ می کند و کمک به رانندگی بین خطوط (Active Lane Keeping Assist) که به خودرو کمک می کند در خط خود باقی بماند، تنها بخشی از فناوری های ایمنی هستند که در خودروهای مرسدس بنز یافت می شوند.
این شرکت با ترکیب طراحی هوشمندانه، مواد با کیفیت و فناوری های نوآورانه، ایمنی سرنشینان را در اولویت قرار داده و استانداردهای جدیدی در صنعت خودرو تعریف کرده است.
سامانه پری-سیف مرسدس بنز چیست؟
پری-سیف مرسدس بنز یکی از چشمگیرترین ویژگی های ایمنی این برند است. این سامانه با استفاده از فناوری حسگر، می تواند نشانه های برخورد را تشخیص داده و کابین خودرو شما را برای مواجهه با این شرایط آماده و ایمن کند. این سامانه با هدف به حداقل رساندن میزان آسیب به سرنشینان خودرو استفاده می شود. این ویژگی به صورت استاندارد یا آپشن برای بیشتر خودروهای جدید مرسدس بنز در دسترس است.
سامانه پری-سیف مرسدس بنز چگونه کار می کند؟
عملکرد اصلی سامانه پری-سیف شامل آماده سازی خودرو شما برای برخورد یا واژگونی پیش از وقوع آن است. این سامانه از مجموعه ای از حسگرها برای تشخیص ناپایداری های مرتبط با آغاز برخورد یا واژگونی، مانند لغزش یا منحرف شدن، در کسری از ثانیه استفاده می کند. هنگامی که تهدید تشخیص داده شد، سامانه بلافاصله با سفت کردن کمربندهای ایمنی جلو و تنظیم تکیه گاه ها و پشت گردنی صندلی ها جلو و همچنین بستن پنجره ها و سانروف برای جلوگیری از ورود خردآوار به کابین، به کمک شما می آید.
اگر برخورد از عقب قریب الوقوع باشد، سامانه می تواند نیروی ترمز خودروی شما را تقویت کند تا از لغزش رو به جلو و برخورد با وسیله نقلیه یا مانع دیگری جلوگیری کند.
افزودنی های سامانه پری-سیف
سامانه پری-سیف صرفاً یک فناوری ایمنی مستقل نیست. این فناوری در چندین ویژگی کمک راننده دیگر مرسدس بنز، مانند موارد زیر، ادغام شده است:
سامانه پری-سیف ساوند
مانند سامانه عمومی پری-سیف، سامانه پری-سیف ساوند (PRE-SAFE Sound) هنگام تشخیص برخورد یا واژگونی قریب الوقوع فعال می شود و یک «صدای صورتی» را با قدرت ۸۰ دسی بل از سامانه صوتی خودرو پخش می کند تا یک واکنش طبیعی را در گوش انسان تحریک کند. این واکنش به جلوگیری از آسیب شنوایی ناشی از صداهای ایجاد شده به واسطه برخورد یا باز شدن کیسه های هوا کمک می کند.
سامانه پری-سیف ساوند با تحریک واکنش ماهیچه رکابی از شنوایی محافظت می کند. این واکنش موجب انقباض ماهیچه رکابی می شود و برای لحظه ای کوتاه اتصال بین پرده صماخ و گوش داخلی را ضعیف می کند. در اصل، این موجب می شود که مقداری از فشار صدا به جای انتقال کامل به گوش داخلی در پرده صماخ منعکس شود. این به کاهش آسیب شنوایی ناشی از فشار صوتی بالا یا صداهای بلند کمک می کند.
سامانه پری-سیف ایمپالس ساید
یکی از جدیدترین افزودنی ها به خانواده پری-سیف مرسدس بنز، سامانه پری-سیف ایمپالس ساید (PRE-SAFE Impulse Side) است. این فناوری پیشرفته تأثیر بر سرنشینان ردیف جلو را در هنگام برخورد جانبی کاهش می دهد. این سامانه شامل حسگرهایی است که برخورد جانبی قریب الوقوع را تشخیص می دهند. در این شرایط، ارتفاع خودرو با همکاری سامانه E-Active Body Control افزایش می یابد تا قسمت های مقاوم تر خودرو در برابر برخورد قرار بگیرند.
همچنین، هنگامی که برخورد قریب الوقوع است، محفظه ای در بالشتک جانبی صندلی جلو فعال شده و موجب باد شدن آن می شود. این شرایط به طور موثری سرنشین را از درب دور کرده و به سمت مرکز خودرو هدایت می کند، جایی که می تواند از محافظت بهتری برخوردار شود. پری-سیف ایمپالس ساید در مدل های خاصی مانند سدان اس کلاس مرسدس بنز موجود است.
دیسترونیک پلاس
این سامانه کنترل کروز تطبیقی هوشمند از ویژگی ترمز پری-سیف برای کاهش سرعت یا توقف خودروی شما در صورت ترمز ناگهانی وسیله نقلیه جلویی استفاده می کند.
منبع خبر: همشهری آنلاین
لینک خبر در ارتباط اقتصادی
این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید