آخرین اخبار

بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد


شرکت دیار خودرو در همکاری با گروه ماموت از کراس اوور شهری جدید خود به نام   بیجینگ ایکس ۷ رونمایی کرد. این خودرو پیش از این با نام تیارا پرایم توسط ماموت خودرو رونمایی شده بود اما حالا مونتاژ آن توسط دیار خودرو و تحت عنوان بایک X7  انجام خواهد شد.

بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد

 

اقتصادآنلاین؛ شرکت دیارخودرو طی مراسمی در هتل استقلال تهران از محصول جدید خود با نام بایک ایکس ۷ رونمایی کرد. این شاسی بلند شهری چینی پیش از این قرار بود توسط مکث موتور و با نام تیارا پرایم به بازار ایران عرضه شود اما با توجه به آنکه دیار خودرو هم حالا زیر مجموعه گروه ماموت به حساب می‌آید، ساخت این خودرو با نام جدید بایک X7 به خطوط تولید دیار خودرو سپرده شده است.

بایک ایکس۷ که در بعضی بازارها با نام بیجینگ X7 نیز شناخته می‌شود، طی سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار معرفی شد و در سال ۲۰۲۳ مدل فیس لیفت آن به بازار آمد. دیار خودرو نیز قصد دارد همین نسخه فیس لیفت را با طراحی جذاب‌تر و نمای داخلی مدرن‌تر به بازار بفرستد.

 

بیجینگ  X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد

بایک X7 دیار خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۸۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۰۵ نیوتن متر به همراه گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه استفاده می‌کند. متاسفانه سیستم انتقال قدرت این خودرو به صورت تک دیفرانسیل جلو بوده و قابلیت تمام چرخ محرک در این نسخه مونتاژی دیار خودرو موجود نیست.

 

همچنین سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و مالتی لینک مستقل در عقب، قابلیت ارائه یک سواری نسبتاً لذت بخش و نه چندان خشک به همراه هندلینگ مناسب را خواهد داشت.

فضای کابین این خودرو دارای طراحی کاملاً مدرن بوده و از متریال باکیفیت چرمی و پلاستیک‌های مرغوب برخوردار است که نسبت به بسیاری از خودروهای چینی دیگر می‌تواند رضایت بیشتری در کاربر ایجاد کند. میزان فضای داخل کابین نیز تقریباً وسیع به نظر می‌رسد و قابلیت پذیرایی از ۵ سرنشین بزرگسال با حداقل محدودیت را خواهد داشت.


بیجینگ  X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد

 

در فهرست تجهیزات و آپشن‌های رفاهی ایمنی بایک ایکس ۷ دیار خودرو نیز می‌توان موارد متعدد و متنوعی را مشاهده کرد که شاخص‌ترین آنها عبارتند از: سیستم کنترل پایداری و کشش، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سنسور فشار باد تایرها TPMS، حسگر پارک عقب و جلو، دوربین دید اطراف ۵۴۰ درجه، ورود و استارت بدون کلید، شش کیسه هوای ده نقطه‌ای، اتولایت، حافظه صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی های جلو به همراه گرم کن و سردکن، ماساژور صندلی های جلو، سیستم تصفیه هوای کابین، تکنولوژی LED چراغ، دستگیره های مخفی شونده، نورپردازی داخل کابین، سامانه هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری، دستیار هوشمند رانندگی بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، رادار هشدار نقطه کور،  ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم پارک اتوماتیک و… .

بایک X7 رقیب مناسبی برای محصولاتی همچون فیدلیتی پرستیژ، تیگو ۸ پرومکس و… محسوب می‌شود. این خودرو قرار است با گارانتی ۷۷ ماهه یا ۱۷۷ هزار کیلومتر کارکرد به بازار ما بیاید و احتمالاً محدوده قیمتی آن در صورت ثبات شرایط اقتصادی و نرخ ارز، در بازه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد.

بیجینگ X7 توسط دیار خودرو رونمایی شد

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا