اقتصاد کلاناقتصادی > اقتصاد کلان

بیش از ۹۵۰۰ سکه طلا به فروش رفت



در جلسه بیست و هفتم حراج سکه طلا، ۹ هزار و ۵۷۳ قطعه انواع سکه خریداری شد و در مجموع طی ۲۷ جلسه حراج بیش از ۴۰۷ هزار سکه طلا خریداری شده است.

به گزارش ایسنا، امروز (هفتم آبان ماه ۱۴۰۳) بیست و هفتم جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، برگزار شد که در نهایت، ۹ هزار و ۵۷۳ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافت.

طبق اعلام مرکز مبادله ایران، در این حراج، از مجموع چهار هزار و ۷۴۶ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، چهار هزار و ۱۶۲ قطعه با میانگین قیمت ۱۶ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

همچنین، از مجموع دو هزار و ۲۲۹ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، یک هزار و ۵۵۷ قطعه با میانگین قیمت ۲۶ میلیون و ۴۶۶ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

در بخش حراج تمام سکه نیز شش هزار و ۷۹۵ قطعه سکه ثبت سفارش شد که سه هزار و ۸۵۴ قطعه با میانگین قیمت ۵۰ میلیون و ۳۶ هزار تومان تخصیص داده شد.

زمان بندی تحویل سکه

متقاضیان جهت دریافت سکه، باید به جدول زمانی تحویل سکه توجه داشته باشند. زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا از ۱۶ آبان‌ماه آغاز و تا ۲۳ آبان‌ماه ادامه دارد؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می‌شود و هزینه تحویل ۳۰ هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود.

اشخاصی که طی بازه زمانی ۲۴ آبان ماه الی یکم آذرماه، برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا ۵۰ هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می‌شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

فروش بیش از ۴۰۷ هزار سکه در ۲۷ جلسه حراج

مطابق داده‌های مرکز مبادله، از زمان برگزاری اولین جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله به تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز و طی ۲۷ جلسه حراج، در مجموع ۴۰۷ هزار و ۴۹۴ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده که سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۲۱۵ هزار و ۹۵۰ قطعه، نیم سکه ۷۷ هزار و ۲۱۰ قطعه و تمام سکه ۱۱۴ هزار و ۳۳۴ قطعه است.

فردا حراج شمش، پس فردا سکه

براساس اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی مرکز مبادله ایران، فردا، سه شنبه هشتم آبان ماه، شصت و سومین جلسه حراج شمش طلا و پس فردا، چهارشنبه نهم آبان ما بیست و هشتیم جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار میشود.

متقاضیا شرکت در حراج شمش طلا تا ساعت ۲۴ امشب، دوشنبه (هفتم آبان)، فرصت دارند تا با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا در این حراج شرکت کنند.

همچنین، متقاضیان شرکت در حراج سکه نیز، از ساعت ۸ تا ۲۳ فردا (سه شنبه هشتم آبان ماه) مهلت داشته تا با ثبت سفارش خود از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله ایران market.ice.ir در این حراج شرکت کنند.

گفتنی است؛ کلیه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی و بالای ۱۸ سال می‌توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا