آخرین اخبار

تبیین رهبر انقلاب از آثار بی‌توجهی به سیاست قرآنی در جمعه نصر + صوت


تبیین رهبر انقلاب از آثار بی‌توجهی به سیاست قرآنی در جمعه نصر + صوت

۱۳ مهرماه؛ جمعه تاریخی نصر، دربردارنده پیام اقتدار و شجاعت رهبر فقید انقلاب و امت اسلامی ایران به جهانیان به ویژه استکبار و رژیم صهیونیستی بود. در جمعه نصر مسئولان و مردم از تمامی اقشار در کنار یکدیگر، مقتدرانه و بدون ترس از تهدیدات و القائات دشمنان با شکوه و عظمت حضور پیدا کردند.  

در این راستا حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره پیام نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: پنج سال از برپایی نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه ایشان می‌گذرد. مهم‌ترین نکته نماز جمعه نصر که مورد توجه رسانه‌های خارجی و بین‌المللی قرار گرفت و خیره‌کننده بود، حضور بی‌نظیر، حیرت‌‌انگیز و غیرقابل تصور مردم در این نماز بود. این موضوع علی‌رغم تهدیدات، القائات ترس و وحشت دشمنان و بیم تحرکات دشمن بود.   


بیشتر بخوانید: 


نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سلایق مختلف مردم در نماز جمعه نصر، ادامه داد: ملت در جمعه نصر یکپارچه به عنوان ایران اسلامی با رهبر معظم انقلاب بیعت کردند و با این بیعت به جهانیان نشان دادند که آماده اجرای فرامین ایشان هستند. 

امنیت کامل در جمعه نصر

وی به بحث امنیت کشور در جمعه نصر اشاره کرد و گفت: با توجه به اعلام قبلی ستاد نماز جمعه و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها مبنی بر حضور رهبر معظم انقلاب در جمعه نصر و مکان مشخص برپایی نماز، شاهد برپایی نماز با اقتدار، امنیت و اطمینان به امامت معظم له بودیم و این نشان داد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره به بهترین شکل تأمین امنیت را مد نظر دارند. 

حجت‌الاسلام احمدی در تشریح محتوای خطبه نخست نماز جمعه نصر گفت: رهبر انقلاب به اتحاد و همبستگی مسلمانان در کنار هم با استناد به آیات قرآنی پرداختند. گاهی برخی از افراد شبهاتی را درباره چرایی حمایت ایران از کشورها دارند. رهبر انقلاب مبنا و اساس قرآنی این موضوع را تبیین و این موضوع را به عنوان وظیفه همگانی مطرح کردند به گونه‌ای که مسلمانان موظفند تا در کنار یکدیگر باشند و از همدیگر حمایت کنند. 

وی با تأکید بر مهر تأیید رهبر انقلاب بر عملکرد نیروهای مسلح در دفاع از کیان جمهوری اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: حتی ایشان فرمودند در صورت نیاز، باز هم اقدام خواهیم کرد و درنگی در عمل نخواهیم داشت و در کنار آن بر عدم تعجیل و شتاب‌زدگی تأکید کردند؛ یعنی این گونه اقدامات حساس، حساب‌شده، هوشمندانه و براساس برنامه انجام خواهد شد. این موضوع حاوی پیام برای دشمنان خارج از کشور  بود تا بدانند ایران اسلامی در دفاع از خود و دوستان و متحدانش مصمم است و دفاع آن نیز دفاع حساب شده خواهد بود و نه احساسی و با عجله. به عبارتی جمهوری اسلامی می‌داند چه موقع و در کجا اقدام کند پس قطعا اقدامات ما هوشمندانه‌ خواهد بود. 

از بین رفتن دیر یا زود رژیم صهیونیستی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تأکید رهبر معظم انقلاب بر دست و پا زدن رژیم صهیونیستی برای بقای خود اشاره و بیان کرد: اینجا بحث بودن و نبودن رژیم صهیونیستی نیست چرا که این رژیم دارای بحران هویتی است و اکنون برای بقا و حفظ موجودیت خود، می‌جنگد. قطعاً رژیم صهیونیستی با توجه به شرایطی که دارد، دیر یا زود از بین خواهد رفت، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند «مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند».

وی با اشاره به خطبه فصیح عربی رهبر انقلاب گفت: ایشان در خطبه دوم به ارائه وظیفه مسلمان نسبت به یکدیگر و تجلیل از سیدحسن نصرالله به عنوان عضو مؤثر جهان عرب و نقش‌آفرین در بحث مقاومت پرداختند. معظم له همچنین به همه کشورها با استناد به آیات قرآن اعلام کردند که مسائل آنها به یکدیگر ارتباط دارد و به نیروهای مبارز و مقاوم در غزه، لبنان و یمن و سایر نقاط به عنوان بازوی مقاومت نوید دادند، پیروزی از آن شما است و قطعاً می‌توانید مسیر را سپری کنید. ایشان در خطبه دوم آینده روشن و امیدوارکننده‌ای را برای رزمندگان مقاومت ترسیم کردند. 

حجت‌الاسلام احمدی ابراز کرد: ایشان تأکید کردند رژیم صهیونیستی به واسطه حمایت‌های آمریکا تا کنون سرپا ایستاده و اگر آنها دست از کمک بردارند، قطعاً رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. ایشان در خطبه عربی و فارسی اعلام کردند مسئول اصلی  این جنایات، رژیم آمریکا است و آنها رژیم صهیونیستی را جلو انداخته‌اند اما اتاق فرمان و جنگ آنها یکی است. 

انعکاس گسترده جمعه نصر در رسانه‌‌های بین‌المللی

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه انعکاس اخبار نماز جمعه نصر در رسانه‌های بین‌المللی وسیع بود، گفت: بسیاری از رسانه‌ها و مطبوعات از شهامت، شجاعت، درایت و نکته‌سنجی دقیق مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه نصر، تجلیل کردند. 

وی با تأکید بر ضرورت محکم بستن کمربند‌های دفاع، استقلال‌طلبی و عزت از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی، افزود: دشمن همیشه سعی بر ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی داشته و دارد حتی دشمن به این موضوع اکتفا نکرده بلکه سعی دارد تا با نفوذ و گرفتن توان داخلی در حوزه‌های مختلف در متن و بطن کشورهای اسلامی رخنه کند.

احمدی بیان کرد: اگر کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد می‌بودند و یک جهت را نگاه می‌کردند، قطعاً رژیم صهیونیستی نمی‌توانست در این 70 سال به این اندازه بر عضوی از پیکره جهان اسلام حمله کرده و کشتار و تعدی داشته باشد. این نشان‌دهنده عدم رعایت اصل قرآنی وحدت و عدم انسجام بین مسلمانان است.  

تأکید رهبر انقلاب بر کنار گذاشتن اختلافات

وی به هشدار معظم انقلاب به کشورهای اسلامی مبنی بر آثار منفی بی‌توجهی جهان اسلام به سیاست قرآنی و ضرورت کنار گذاشتن اختلافات اشاره کرد و گفت: ممکن است اختلاف سلایق و دیدگاه‌ها وجود داشته باشد اما ما دشمن مشترک داریم و اگر چنانچه دشمن توان و فرصتی پیدا کند برای او مهم نیست، کدام کشور باشد هرچند ممکن است حمله به کشوری برای او دارای اولویت باشد اما به دلیل دشمن مشترک، مسلمانان باید به انسجام و وحدت برسند و باور کنند که جهان اسلام، دشمن مشترک دارد. دشمن مشترک قطعاً با شیوه‌های مختلف، نیرنگ‌ها و نقشه‌های گوناگون به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف بین مسلمانان است اما ما باید با انسجام و وحدت بر آنها فائق شویم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اگر چنانچه امروز، مسلمانان تصور کنند که دشمن با آنها کار ندارد، بلکه هدفش کشور دیگری در جهان اسلام است، قطع و یقین این اشتباه است و دشمن به نوبت سراغ کشورهای اسلامی خواهد آمد.

سرمستی اسرائیل از ترورهای فرماندهان مقاومت

حجت‌الاسلام احمدی به عدم دستیابی رژیم صهیونیستی به اهداف مختلف در یکسال اخیر چون تبادل اسرا، از بین بردن حماس و خروج فلسطینی‌ها از غزه، اشاره کرد و گفت: آنها در این مدت برای پوشش شکست‌های خود ترور فرماندهان محور مقاومت؛ حماس و حزب‌الله و کشتار غیرنظامیان را در لبنان و غزه در دستور کار قرار داده‌اند. رژیم صهیونیستی، سرمست از این موفقیت‌ها بود و بر این اساس به لبنان و مناطق جنوبی آن تجاوز کرد. حتی اسرائیل، تهدید دیگر کشورها را آغاز کرد و نسبت به ایران نیز همین تهدیدات را انجام داد که پاسخ آن را نیز در وعده صادق 2 دریافت کرد. 

وی تصریح کرد: اینگونه نیست اگر کشورهای اسلامی امروز احساس کنند رژیم صهیونیستی با آنها کاری ندارد و یا مراوده‌ای با آن دارند، در آینده نیز همین شکل باقی خواهد ماند. رژیم صهیونیستی دشمن مسلمانان است و مسلمانان را مانع خود می‌داند، لذا مسلمانان باید به همبستگی دست پیدا کنند. رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های جمعه نصر نیز به دنبال انتقال این موضوع به مسلمانان با تأکید بر آیات قرآن بودند. 

حجت‌الاسلام احمدی در پایان گفت: رسیدن به این باور از سوی کشورهای اسلامی، آنها را به انسجام، همفکری و همگرایی می‌رساند. هنگامی که این همراهی به وجود آمد آن هنگام به فکر تقویت خود در مقابل دشمن مشترک می‌افتند و این همان بستن کمربندهای دفاعی بین کشورهای اسلامی است. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا