آخرین اخبار

ترکیه خواستار سرمایه گذاری در صنعت برق ایران شد



ترکیه خواستار سرمایه گذاری در صنعت برق ایران شد

به گزارش همشهری آنلاین، ناترازی برق در ایران موضوع بسیار جدی است که باید هرچه سریعتر فکری به حال آن شود وگرنه کشور با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد. دلیل ناترازی در صنعت برق کمبود پول است که منجر به کاهش سرمایه گذاری در سال های گذشته به دلیل قیمت گذاری دستوری در صنعت برق شده است. در چنین شرایطی یکی از راه حل ها سرمایه گذاری در بخش انرژی های تجدید پذیر است.

حالا آن طور که داوود مددی، رئیس هیأت‌مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به اشتیاق سرمایه‌گذاران خارجی در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: کشوری مانند ترکیه درخواست داده است تا در ایران سرمایه‌گذاری و برق تولیدی را صادر کند.

ضرورت احداث سریع نیروگاه‌های بزرگ

سعید میرشریفی، ناظر عالی شرکت‌های توزیع برق کشور با بیان اینکه باید درباره ناترازی برق با مردم به‌صورت شفاف صحبت کرد، گفت: اقداماتی مانند احداث سریع واحدهای بزرگ نیروگاهی جدید می‌تواند در کاهش ناترازی برق مؤثر باشد.

انبارها پر از برنج است و نیازی به واردات نیست

سهراب سهرابی، مجری طرح برنج وزارت جهادکشاورزی گفت: با توجه به پیش‌بینی برداشت ۷/۲میلیون تن برنج و واردات ۴۹۱هزار تن در ۵ماهه نخست امسال، دیگر نیازی به واردات مجدد نیست.

پیشنهاد افزایش حقوق کارگران معادن در شورای‌عالی کار بررسی می‌شود

احمد میدری، وزیر کار گفت: پیشنهاد افزایش حقوق کارگران معادن را در شورای‌عالی کار بررسی و تعیین خواهیم کرد. دستمزد برخی کارگران ۱۴میلیون و برخی دیگر ۲۸میلیون تومان است.

۸۲ درصد گردش تجاری ایران با ۷کشور

طی نیمه نخست امسال، چین با ۷/۱۵میلیارد دلار، امارات با ۴/۱۳میلیارد دلار و ترکیه با ۵/۷میلیارد دلار ۳شریک عمده تجاری کشور بوده‌اند. به گزارش خبرنگار مهر، مجموع صادرات غیرنفتی ایران در ۶ماهه نخست سال‌جاری با ۵/۶درصد افزایش به ۸/۲۵میلیارد دلار رسیده است.

افزایش ۲۰۰درصدی اسقاط خودروهای فرسوده

مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: از ابتدای امسال تاکنون اسقاط خودروهای فرسوده نسبت به ۶ماهه سال قبل، بیش از ۲۰۰درصد رشد داشته است.

۶/۱۰میلیون تن کالای اساسی تخلیه شد

طی نیمه نخست امسال، ۱۰میلیون‌و۶۳۱هزارو۴۷۶تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که حاکی از رشد ۱۰درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال قبل است. در این مدت جو و ذرت هرکدام رشد ۵درصدی داشته‌اند.

رشد ارزش سهام عدالت

آن‌طور که آمارها نشان می‌دهد، ارزش سهام عدالت ۵۳۲هزار تومانی با احتساب و اعمال افزایش سرمایه‌ شرکت‌های بورسی به ۱۸میلیون‌و۲۰۷هزارو۹۳۶تومان رسیده که حاکی از رشد ۳۴برابری ارزش سهام عدالت است.

لایحه جدید تجارت، قانونی ضدتجارت است

علی‌اکبر نیکواقبال، اقتصاددان گفت: به نظر من لایحه جدید تجارت، تسهیل شرایط تجارت نیست بلکه قانونی ضدتجارت است. بعضی مواقع قانون نباشد بهتر از یک قانون بد است.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا