انرژی

تعمیرات اساسی نخستین دکل حفاری خشکی در سال جاری کلید خورد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ، سردار اسدالهی روز سه‌شنبه (۳۰ خردادماه) در این‌باره گفت: بازسازی، نوسازی و روزآمد کردن دستگاه‌های حفاری از اولویت‌های برنامه‌های راهبردی شرکت است که با هدف ارتقای کیفی ناوگان و در نتیجه استفاده بهینه از تجهیزات انجام می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی و راه‌اندازی دستگاه‌های حفاری ۲۰، ۴۳، ۴۸، ۶۱، ۶۵ و ۶۷ فتح در سال ۱۴۰۱ که در ردیف دکل‌های تمام‌برقی به‌شمار می‌آیند، افزود: ۴۲ فتح نخستین دستگاهی است که بازسازی و نوسازی آن در سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون مراحل اجرایی بازسازی و تعمیرات دوره‌ای آن آغاز شده است و روند بازسازی دستگاه‌های حفاری در سال ۱۴۰۲ استمرار خواهد داشت.

مدیر بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: براساس اطلاعات مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت، این دستگاه حفاری خشکی با توان ۲ هزار اسب بخار در سال ۱۳۷۸ به ناوگان شرکت پیوست و حفر و تکمیل ۸۴ حلقه چاه نفت و گاز به متراژ ۸۳ هزار و ۲۸۴ متر را در کارنامه دارد.

مدیر بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری شرکت ملی حفاری گفت: دکل ۴۲ فتح از سال ۱۳۸۶ تا پیش از انتقال به سایت بازسازی دستگاه‌های حفاری شرکت در در جزیره خارک استقرار داشته و از مجموع چاه‌های حفرشده با کاربست این دکل ۶۵ حلقه مربوط به این منطقه عملیاتی است که با توجه به شرایط اقلیمی حجم عملیات تعمیراتی و نوسازی این دستگاه، سنگین‌تر از دکل‌های مشابه است.

سایت بازسازی دستگاه‌های حفاری شرکت ملی حفاری ایران‌، بزرگ‌ترین سایت تعمیرات اساسی دکل‌ها و تجهیزات حفاری در کشور است که در طرح مرکزیت شرکت در منطقه سِدِین در حومه کلان‌شهر اهواز واقع شده و دارای سه سوله در ابعاد ۴۰ در ۲۰، ۵۰ در ۲۴ و ۴۵ در ۴۵ مترمربع با ارتفاع ۸ و ۱۰ متر است که به سندبلاست، رنگ‌آمیزی و بازسازی دکل اختصاص دارند.

بازسازی و نوسازی کامل دستگاه‌های حفاری شامل سازه، مخازن سیال، مخازن آب، تجهیزات مکانیک شامل دراورکس، پمپ‌های سیال، سیستم بالابری و موتورهای دیزل و تجهیزات برقی شامل تراکشن موتورها، الکتروموتورها، ژنراتورها و اتاق کنترل برق (SCR) و تجهیزات الکترونیک و ابزار دقیق می‌شود.



منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا