آخرین اخبار

تغییر عوارض صادراتی آهن اسفنجی در دستور کار است/ اسفنجی‌ها از فرصت مچینگ استفاده کنند



تغییر عوارض صادراتی آهن اسفنجی در دستور کار است/ اسفنجی‌ها از فرصت مچینگ استفاده کنند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از معدن۲۴؛ مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: در موضوع عوارض صادراتی آهن اسفنجی، اقداماتی در دست انجام است اما با بروکراسی اداری مواجه شده است. با این حال تمهیدی که برای همراهی با اسفنجی‌ها اندیشیده شده، کمک به موضوع القایی و باز کردن مچینگ بود تا به مقدار نیاز بتوانند خریدهای خود را انجام دهند.

امیر علیقلی زاده افزود: تغییر عوارض نیازمند طی شدن پروسه سنگین اداری است تا به نتیجه برسد.
علیقلی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ در این شرایط تنها تمهیدی که برای همراهی با اسفنجی‌ها اندیشیده شده، کمک به موضوع القایی و باز کردن مچینگ بود تا به مقدار نیاز بتوانند خریدهای خود را انجام دهند.
وی ادامه‌داد: علاوه بر آن با توجه به ظرفیت سازی‌هایی که در کشور انجام شده باید پتانسیل‌های صادراتی را ایجاد و تقویت کنیم. در حال حاضر تنها کار این بوده که این دو مورد را به موازات هم پیش ببریم زیرا به لحاظ اجرایی کار خاص دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم.
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تاکید کرد: بر این اساس است از تولیدکنندگان انتظار می‌رود تا جای ممکن نسبت به خرید و انبارش آهن اسفنجی اقدام کنند، زیرا امروز شیوه‌های جدیدی برای انبار کردن وجود دارد که این امکان را به آنها می‌دهد.
وی اضافه‌کرد: همچنین واحدهای القایی در مناطقی از کشور واقع شده که امکان انبارش آهن اسفنجی وجود دارد، تا بعد از آن ببینیم با چه شرایطی مواجه می‌شویم و ببینیم آیا مازاد تولیدی در فصل سرما خواهیم داشت یا خیر؟ و این کلید اصلی ما در این ماجرا است.
علیقلی‌زاده تصریح کرد:‌ با توجه به وضعیت فعلی بازار فولاد چین و اتفاقاتی که در این کشور حادث شده، آن را تهدیدی برای بازار خود می‌دانیم؛ لذا به دنبال تغییر موضوع عوارض صادراتی هستیم.
وی یادآور شد: فراموش نکنیم در گذشته سابقه داشته پیشنهادات یکی از سمت معاونت تخصصی مراجع بالاتر می‌رفته تصمیمات دیگری اتخاذ می‌شده است.
این مقام مسئول وزارت صمت گفت: امروز در مرحله‌ای هستیم که در صنعت فولاد و همه صنایع معدنی تصمیم‌گیری‌ها با انجمن‌های تخصصی به اشتراک گذاشته می‌شود و شخصاً از روزی که بر سر کار آمده‌ام تا به امروز بخشنامه جدیدی صادر نکردم.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا