آخرین اخبار

تقارن 13 آبان و چهلم شهید نصرالله؛ تجلی وحدت و برائت از دشمنان اسلام


تقارن 13 آبان و چهلم شهید نصرالله؛ تجلی وحدت و برائت از دشمنان اسلام

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست هم‌اندیشی ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، صبح امروز، یکشنبه ۱۵ مهرماه، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد. 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب‌‌انصاری، معاون حقوقی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ابتدای این نشست، یوم‌الله 13 آبان را یک مناسبت ملی دانست و گفت: به دلیل ملی بودن این مناسبت مهم از دستگاه‌ها و ادارات می‌خواهیم در این روز برنامه‌ای برگزار کنند تا کارمندان و علاقه‌مندان بتوانند در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور پیدا کنند.

 

وی افزود: امسال یک حرکت نو در یوم‌الله ۱۳ آبان انجام خواهد شد و آن معرفی شهدا است که خود این موضوع یک رویداد مهمی فرهنگی محسوب می‌شود.

 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران سخنرانی کرد و گفت: سال گذشته در مسیر منتهی به لانه جاسوسی غرفه‌های فرهنگی داشتیم و امسال هم باید این غرفه‌ها دایر شود. 

 

وی بیان کرد: یک انتقادی هرساله وجود دارد مبنی بر اینکه جایگاه سخنران مراسم ۱۳ آبان خوب نیست و باید فکری برای این جایگاه شود و پیشنهاد ما این است که میدان فلسطین انتخاب شود. همچنین اگر این کار را انجام دهیم مردم در این روز به راحتی می‌توانند از لانه جاسوسی بازدید داشته باشند.

 

در ادامه سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی، رئیس ستاد مرکزی یوم‌الله ۱۳ آبان در این نشست با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و دیگر شهدای مقاومت گفت: از خدای متعال می‌خواهیم به حق خون این مظلومان به ویژه کودکان مظلوم غزه، هر چه سریع‌تر رژیم صهیونیستی را نابود کند. القابی که امام راحل به رژیم سفاک آمریکا داده امروز بیش از همیشه حس می‌شود؛ القابی مانند شیطان بزرگ، دشمن بزرگ بشریت و دشمن همه ادیان. 

 

وی افزود: از آغاز شکل‌گیری رژیم منحوس صهیونیستی بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار توسط آمریکا به رژیم صهیونیستی کمک شده و اگر به نرخ روز محاسبه کنیم این رقم به ۱۳۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. اگر آمریکا از این رژیم حمایت نمی‌کرد قطعاً حزب‌الله و حماس طومار آن را در هم می‌پیچیدند. چندین بار انبار مهمات رژیم صهیونیستی تمام شد ولی آمریکایی‌ها آن را دوباره پر کردند و یا با مشکل پول مواجه شدند ولی آمریکایی‌ها دوباره به آنها پول دادند.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ادامه داد: امروز مردم مظلوم غزه در اصل با آمریکا می‌جنگند و اسرائیل پیاده‌نظام آمریکاست. منافع آمریکا رژیم صهیونیستی را سر پا نگاه داشته و اگر چنین نبود قطعاً رژیم اشغالگر قدس از بین می‌رفت. صهیونیست‌ها حتی به امدادگران هم رحم نمی‌کنند و گویا خداوند عقل و خرد را از آنها گرفته است. 

 

سردا نقدی یادآور شد: دو رژیم نژادپرست همزمان تأسیس شدند؛ رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی. اولی در پنجاه سالگی خود علی‌رغم حمایت‌های آمریکا از بین رفت و ان‌شاءالله دومی هم از بین خواهد رفت و سرنوشت آمریکا هم با آن مشخص خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مقاومت بدون شک در صحنه راهبردی پیروز صحنه است، اظهار کرد: در عمق اردوگاه دشمن اتفاقاتی به نفع جبهه مقاومت در جریان است که نمونه آن در دانشگاه هاروارد محل کادرسازی برای دولت آمریکا اتفاق افتاده است.

 

رئیس ستاد مرکزی یوم‌الله ۱۳ آبان با بیان اینکه مراسم ۱۳ آبان امسال همزمان با چهلم شهید سید حسن نصرالله است، گفت: این روز باید روز وحدت و برائت از دشمنان اسلام باشد. امروز علی‌رغم درخواست مکرر جوانان برای اعزام به نبرد با اسرائیل اما فرماندهان جبهه مقاومت احساس کمبود ندارند که درخواستی برای اعزام جوانان داشته باشند.

 

سردار نقدی با اشاره به حضور پرشکوه مردم در نماز جمعه نصر گفت: با وجود اینکه دشمن مدام تهدید می‌کرد ولی مردم حضور پرشکوهی در نماز جمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری داشتند.

وی تأکید کرد: آمریکا دشمن درجه یک کشورهای اسلامی است و همه مشکلات جهان اسلام زیر سر این کشور است. ایالات متحده در کشتار ۱۶ هزار کودک در غزه نقش دارد؛ کودکانی که روز مرگ و تولدشان یکی است.

 

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: یک روز قبل از ۱۳ آبان یادواره فاتحان ۵۰ شهید که در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند در تهران و شهرهای زادگاهشان برگزار خواهد شد. همچنین ۴۰۲ هزار نفر از مردم ایران برای پیگیری حقوقی دست داشتن آمریکا در کودتای 28 مرداد شکایتی تنظیم کرده‌اند که جلسه اول این دادگاه بدون حضور نماینده آمریکا برگزار شد با وجود آنکه از نماینده‌ آمریکا دعوت شده بود و این دادگاه هم ادامه خواهد یافت.

 

سردار نقدی در پایان گفت: سایتی با عنوان «13 آبان ما» راه‌اندازی شده و از روز شنبه آینده پذیرای محتواهای تولید شده مردمی خواهد بود و هشتگ‌هایی در آن راه‌اندازی خواهند شد.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا