بانک،بیمه،بورس

تمرکز بیمه مرکزی بر مطالبات و فرایند پرداخت خسارت شرکت‌ها



تمرکز بیمه مرکزی بر مطالبات و فرایند پرداخت خسارت شرکت‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ، رئیس کل بیمه مرکزی در جلسه هم اندیشی با صاحب نظران و فعالان بیمه‌ای که با حضور رسانه‌های سراسری برگزار شد، گفت: سیاست بیمه مرکزی نظارت بر صنعت بیمه است نه ریاست بر آن و در این نگاه بیمه مرکزی منطقاً باید تمرکز خود را بر کنترل توانگری اعم از کفایت سرمایه، ذخیره‌گیری، سرمایه گذاری، مطالبات و فرایند پرداخت خسارت شرکت‌ها قرار دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: تجربه سایر کشورها هم نشان داده است که اگر این نگاه بر فرایندهای بیمه‌ای حاکم باشد هم نتیجه بهتری گرفته می‌شود و هم مشکلات به نحو موثرتری اصلاح می‌شوند.

خسروشاهی ادامه داد: رویکرد نهاد ناظر مانند یک داور بازی فوتبال باید به گونه‌ای باشد که در عین حفظ زیبایی‌های بازی، نتیجه و کم و کیف بازی هم تحت تأثیر رفتارهای خارج از مقررات قرار نگیرد.

رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه فقط بیمه مرکزی نیست، گفت: از رسانه‌های سراسری انتظار می‌رود که برای دریافت اخبار و اطلاعات بیمه‌ای فقط به بیمه مرکزی اکتفا نکنند و از سایر ارکان بیمه مانند سندیکای بیمه گران و شرکت‌ها نیز استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بیمه مرکزی نظارتی بر فعالیت رسانه‌هایی که در حوزه بیمه فعالیت می‌کنند ندارد و صنعت بیمه اطلاعات و اخبار خود را از طرق مختلف به اطلاع مردم می‌رساند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی بخش بیمه با بخش‌هایی مانند بانک و این است که اغلب فعالان بخش بیمه، به صورت خصوصی و به شکل ذره‌ای اما افقی و گسترده در اقتصاد نقاط کشور با رویکردی نسبتاً درون‌گرا فعالیت می‌کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش پایانی صحبت‌های خود توضیحاتی در خصوص سوابق و مشکلات مربوط به پرداخت خسارت افت قیمت خودرو و خودروهای نامتعارف ارائه داد.



منبع :مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا