استان ها > بوشهر

تنها راه برای ماندگاری، مانایی و پیشگیری از زمین‌خواری، وقف است



تنها راه برای ماندگاری، مانایی و پیشگیری از زمین‌خواری، وقف است

ایسنا/بوشهر مدیرکل اوقاف استان بوشهر گفت: تنها راه برای ماندگاری و مانایی و پیشگیری از زمین‌خواری وقف است و لذا این عمل، استمرار خیرات و مبرات در میان سایر اقشار نیازمند تبیین فرهنگ وقف در حوزه احسان اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل ‌پور روز پنج شنبه ۵ مهرماه در همایش یاوران وقف در بوشهر افزود: وقف مصداقی بارز از احسان و تعاون و تصدق دائمی و مستمر و بدون ریا است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: وقف سنت جاریه‌ای است که در تمامی ادیان الهی وجود داشته است، به طوری که دربرخی کشورهای اروپایی بسیاری از اماکن دینی و خیریه‌ای به‌صورت وقف و موقوفات مدیریت می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به وجود ۲ هزار و ۶۰۰ موقوفه منفعتی و انتفاعی در استان بوشهر یکی از برنامه‌های مهم اوقاف و امور خیریه استان بوشهر را اجرای برنامه‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: در یک سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات و نیت واقفان به طرح‌های فرهنگی با مشارکت فعالان قرآنی، دستگاه‌های فرهنگی، بقاع متبرک، هیئت‌های مذهبی، مؤسسات فرهنگی اختصاص یافته است.

وی خدمات اجتماعی به نیازمندان بر اساس نیت واقفان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: در این راستا ۲ میلیارد تومان به طرح‌هایی از جمله کمک به نیازمندان، تحویل بسته‌های نوشت‌افزار به دانش‌آموزان نیازمند تحت عنوان مهر تحصیلی تخصیص داده شده است..

حجت الاسلام اسماعیل‌ پور با اشاره به خدمات ارائه شده به زائرین اربعین حسینی در موکب شهدای مدافع حرم استان بوشهر در شلمچه گفت: در این راستا ۱۵ میلیارد ریال از محل نیت واقفان هزینه شده است.

وی طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرک را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: این طرح در ۷۲ بقعه متبرک استان بوشهر اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر حمایت از هیئت‌های مذهبی در قالب طرح شمیم حسینی را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: طرح نشاط معنوی در ۳۵ بقاع متبرک استان بوشهر و جشن ولایت علوی در ۷۵ بقعه اجرا شد.

حجت الاسلام اسماعیل ‌پور از اجرایی شدن طرح آرامش بهاری در ۶۰ بقعه و قرار دوازدهم در توزیع یک‌هزار و ۳۲۰ بسته معیشتی خبر داد و تصریح کرد: طرح مهر تحصیلی و اهدای کیف و نوشت‌افزار به دانش‌آموزان نیازمند از برنامه‌های دیگر است که در یک سال گذشته یک‌هزار بسته تحویل جامعه هدف شده است.

وی به طرح‌های اقتصادی پرداخت و بیان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در طرح‌های اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است.

این همایش برای یازدهمین سال پیاپی، به‌ منظور تجلیل از هیئت امنای اماکن متبرکه، خادمین موکب‌ اربعین حسینی ویاوران وقف با حضور حیدر مرتضوی مدیر کل فناوری اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز، در سالن همایش‌های مجتمع شهدای خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام 

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دکمه بازگشت به بالا