آخرین اخبار

توسعه مناسبات تجاری ایران و اسپانیا با حمایت از همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور



به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدعلی دهقان دهنوی با بیان اینکه اسپانیا یک شریک تجاری و صنعتی قدیمی و از بازار‌های اولویت‌دار ما در قاره اروپاست، تاکید کرد: ایران از فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای صادرات محصولات و تولیدات خود به بازار‌های هدف از جمله اروپا برخوردار است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در حوزه تقویت ارتباط تجار دو کشور می‌توانیم اقدامات خوبی داشته باشیم. در این راستا هفتمین نمایشگاه ایران اکسپو در بهار سال آینده فرصت خوبی برای حضور تجار اسپانیایی فراهم می‌کند.

 وی افزود: مایلیم از مقامات و تجار اسپانیا دعوت کنیم که در این رویداد تجاری بین‌المللی حضور داشته باشند. ما همچنین از حضور هیات‌های تجاری ایران در نمایشگاه‌های اسپانیا حمایت می‌کنیم.

 

ظرفیت توسعه همکاری تجاری دوجانبه

سفیر پادشاهی اسپانیا در ایران نیز در این دیدار اظهار کرد: فعالیت تجاری ایران و اسپانیا اکنون در شرایط خوبی قرار دارد و در سال‌های گذشته توافقنامه‌های خوبی میان دو کشور امضاء شده‌است.

آنتونیو سانچس بندیتو گاسپار در ادامه افزود: من در مدت حضور در ایران با شرکت‌های مختلف و تولیدات ایرانی آشنا شده‌ام و این تمایل بین تجار دو طرف وجود دارد که مبادلات تجاری گسترش یابد.

وی تاکید کرد: معتقدیم ظرفیت‌های زیادی برای توسعه همکاری‌های تجاری و صنعتی بین ایران و اسپانیا وجود دارد.

 

تلاش برای گسترش مبادلات تجاری دو کشور

رایزن بازرگانی اسپانیا در ایران نیز در این نشست با اشاره به روابط خوب اسپانیا با ایران در حوزه‌های تجاری اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که زمینه‌های مبادلات تجاری دو کشور را گسترش دهیم.

کاسارس اظهار امیدواری کرد شرایط برای توسعه مناسبات تجاری میان دو کشور به سرعت فراهم شود.

گفتنی است، حجم مبادلات تجاری ایران با اسپانیا در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳ در حوزه صادرات ۴۹ میلیون دلار و در حوزه واردات ۱۷۷ میلیون دلار بوده است که این میزان نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۴ درصد رشد در صادرات و ۳.۵ درصد رشد در واردات مواجه بوده است.

 

انتهای پیام/

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا