عمران و اشتغال

توصیه به فارغ التحصیلان برای کسب درآمد بالا


برخلاف مشاغل سنتی که برای بازگشایی نیازمند سرمایه میلیونی هستند، افراد در مشاغل اینترنتی برای ایجاد ارتباط و فعالیت در بستر فضای مجازی تنها به یک گوشی موبایل و شبکه اینترنت نیاز دارند، از این رو کارشناسان به فارغ التحصیلان توصیه می‌کنند برای درآمدزایی از کسب و کارهای اینترنتی شروع کنند.

به گزارش ایسنا، امروزه راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی به یکی از مشاغل پرطرفدار عصر حاضر تبدیل شده و روز به روز به علاقمندان این دسته کسب و کارها افزوده می‌شود؛ دلیل این امر عدم نیاز به سرمایه بالا و راه‌اندازی سریع و آسان مشاغل اینترنتی است و افراد می‌توانند به شرط داشتن مهارت تولیدات خود را از طریق اینترنت به فروش برسانند و برای خود درآمدزایی کنند.

کسب و کارهای اینترنتی، به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در فضای مجازی و اینترنت به منظور کسب درآمد و ارائه خدمات به صورت آنلایت ایجاد شوند. در واقع با پیشرفت تکنولوژی در جوامع، اینترنت به یک خزانه پولساز تبدیل شده و از این طریق کسب و کارهای اینترنتی به فرصتی پولساز برای کسانی تبدیل شده است که درصدد ایجاد مشاغل اینترنتی برآمدند.

طبق آمارها، بیش از ۷۵ درصد کسب‌وکارها می‌توانند به کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شوند. یکی از مهم‌ترین مزایای مشاغل اینترنتی این است که نیازی به خروج از منزل و حضور فیزیکی در محل کار نیست و افراد می‌توانند با کمترین هزینه از داخل منزل کسب درآمد کنند. البته درنظر داشته باشید که روند کسب و کار اینترنتی نیازمند زمان است و رسیدن به درآمدهای میلیونی، صبر و حوصله و انگیزه بالایی می طلبد.

توصیه به فارغ التحصیلان برای کسب درآمد بالا

در حال حاضر ارائه مشاوره‌ آنلاین از قبیل مشاوره پزشکی یا حقوقی، برنامه‌نویسی، ساخت انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای، انواع آموزش آنلاین نظیر آموزش موسیقی،‌ آشپزی و تدریس زبان، مزون لباس آنلاین، فروش انواع محصولات بهداشتی، خوراکی، تولیدات خانگی، صنایع دستی، البسه و پوشاک، دارو و مکمل‌ها از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.

در همین راستا حمید نجف – کارشناس بازار کار در گفت وگو با ایسنا، به تشریح علل جذابیت مشاغل اینترنتی و سرعت راه‌اندازی آنها در شرایط حاضر پرداخت و گفت: در حال حاضر بیشتر افراد و جوانان جویای کار علاقمندند که کسب و کار خود را در بستر فضای مجازی توسعه دهند. این کار صرفنظر از فراهم کردن زیرساختهای لازم نیازمند آموزش‌های مورد نیاز در خصوص راه‌اندازی یک شغل اینترنتی است که متقاضیان باید قبل از شروع کار دیده باشند.

وی از جمله مزیتهای تشکیل کسب و کارهای آنلاین را عدم نیاز به هزینه و سرمایه هنگفت دانست‌ و گفت: برخلاف مشاغل سنتی که برای بازگشایی نیازمند سرمایه میلیونی است، افراد برای ایجاد ارتباط و فعالیت اینترنتی به یک گوشی اندروید و شبکه اینترنت نیاز دارند. این نوع مشاغل محدودیت سنی یا محدودیت جغرافیایی و مکانی ندارد و افراد به طور مستقل و با آزادی عمل بسیار می‌توانند ایده‌های خود را به اجرا درآورند و در فضای مجازی با مشتریان در سراسر کشور و حتی دنیا ارتباط برقرار کنند و ضمن اشتغالزایی، درآمدزایی کنند.

توصیه به فارغ التحصیلان برای کسب درآمد بالا

این کارشناس حوزه کار هزینه بالای اینترنت، وجود رقبا در بازار و کلاهبرداری‌های اینترنتی را از جمله معایب کسب و کارهای اینترنتی برشمرد و با بیان اینکه مشاغل آی تی‌محور جزو مشاغل کم سرمایه به شمار می روند،‌ خاطرنشان کرد: کسب و کارهای اینترنتی ضمن حذف واسطه‌ها از بازار موجب ایجاد فرصتهای شغلی بسیار می‌شوند، از این رو به فارغ‌التحصیلان توصیه می‌شود برای درآمدزایی از کسب و کارهای اینترنتی شروع کنند.

نجف بر لزوم حمایت دولت از ایجاد مشاغل اینترنتی تاکید کرده و معتقد است: در تمام دنیا بسیاری از امور به شکل اینترنتی در حال انجام است از این رو برای آنکه همگام با دنیا و تکنولوژی روز پیش برویم باید با فراهم کردن زیرساختهای لازم به سمت الکترونیکی شدن فعالیتها حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، در شرایط حاضر فروش محصولات یا خدمات در اینترنت به سرعت رو به رشد و پیشرفت است و خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا به مخاطبان و مشتریان خود در سراسر جهان با کمترین هزینه دسترسی پیدا کنند. امروز بیش از ۹۰۰ میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند و ۶۹ درصد این جمعیت دستکم در طول ماه یک خرید اینترنتی را به ثبت می‌رسانند. هم اکنون فروشگاه‌ها و سایت‌هایی همچون “آمازون” و “علی بابا” از بزرگترین کسب و کارها و مشاغل اینترنتی در جهان به شمار می‌روند که کاربران آنها از اقصا نقاط جهان با هم در ارتباط هستند.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا