ارتباطات و فن آوری اطلاعات

تولید امگا ۳ با اثر بخشی بیشتر و بدون عوارض گوارشی



تولید امگا ۳ با اثر بخشی بیشتر و بدون عوارض گوارشی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منطقه بین المللی نوآوری ایران، یکی از مکمل هایی که در سبد دارویی عمومیِ بسیاری از افراد قرار دارد، محصول امگا ۳ (Omega۳) است. یک شرکت دانش بنیان در منطقه بین المللی نوآوری ایران توانسته است با استفاده از فناوری انتریک کوتد این مکمل را بهینه کند.

شرکت دانش بنیان سانا فارمد در سال ۱۳۹۸ با هدف تولید فرآورده های نوین دارویی در کارخانه نوآوری آزادی (شعبه منطقه بین المللی نوآوری ایران) تاسیس شد. یکی از محصولات این شرکت که در اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس رونمایی شد، محصول «اسمارت امگا» این شرکت است که با فناوری انتریک کوتد تولید شده است.

سامان پورضیاء مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص ویژگی های این محصول گفت: سافت‌ژل‌های اسمارت امگا در برابر شرایط اسیدی معده مقاوم بوده و محتویات خود را در روده آزاد می‌کند. از این رو بازگشت بوی بد ناشی از روغن ماهی و استشمام آن توسط مصرف‌کننده صورت نخواهد گرفت. از سویی معده هم تحت تاثیر مستقیم روغن ماهی قرار نخواهد گرفت؛ بنابراین تحریک معده و به تبع آن ریفلاکس احتمالی هم حذف شده است.

وی افزود: با توجه به آزادسازی امگا ۳ در محل اصلی جذب آن یعنی روده باریک و جلوگیری از تخریب آن توسط اسید معده، علی‌القاعده سطح بالاتری از اسیدهای چرب حاوی امگا- ۳ جذب خواهد شد.

پورضیاء در خصوص سابقه تولید سافت ژل امگا ۳ گفت: مقاوم‌سازی سافت‌ژل‌ها به اسید معده، فرآیندی بسیار پیچیده است که در زمان آغاز این پروژه، فناوری تولید آن تنها در اختیار کشورهای اروپایی و آمریکا بود. در محصول تولیدی این شرکت، مقاوم سازی سافت‌ژل‌های اسمارت امگا بدون فرآیند روکش‌دهی و در ترکیب خود کپسول‌ها ایجاد شده است که علاوه بر کاهش هزینه و زمان تولید آن، ظاهر مناسب‌تر و کارایی بالاتری در مقاومت به اسید معده خواهند داشت.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: اسمارت امگا برای نخستین بار به این شیوه در کشور تولید شده و فرایند تحقیق و توسعه آن با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال، در خود شرکت انجام شده است. این محصول بعد از موفقیت در مقیاس آزمایشگاهی، در مقیاس صنعتی نیز تولید شده و در اختیار مصرف‌کنندگان می باشد.

پورضیاء با اشاره به مزایای این محصول گفت: کمک به سلامت قلب و عروق و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، کمک به رشد سلول‌های مغزی جنین در دوران بارداری مادر، کاهش علائم افسردگی و اضطراب، بهبود کیفیت خواب، کمک به سلامت پوست و مو، کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی در زنان، کمک به درمان کمبود توجه و تمرکز از جمله کابردهای این محصول است.

وی از ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار جعبه از اسمارت امگا در شرکت سانافارمد خبر داد و گفت: فناوری استفاده شده در این محصول، قابلیت تعمیم به محصولات دیگر را هم دارد و با به کارگیری این فناوری می توان تا ۲.۵ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری کرد.

پورضیاء گفت: یکی از آنالیز های اولیه سازمان غذا و دارو برای صدور پروانه محصول، یکسانی اثربخشی محصول با نمونه های برند خارجی براساس تست های فارماکوپه آمریکا و اروپا است که اسمارت امگا، تمامی مراحل را با موفقیت کسب کرده است. از سویی نمونه های خارجی این محصول بیش از ۳ برابر اسمارت امگای سانافارمد قیمت دارند.

وی حضور در کارخانه نوآوری آزادی را بستری برای هم افزایی شرکت ها خصوصاً در حوزه دارویی برشمرد و گفت: استفاده از تجربیات سایر شرکت ها در مسیر فعالیت هر مجموعه می تواند به بهره وری بیشتر کمک کند. این شرکت دانش بنیان با حضور ۲۸ نفر نیروی فعال، با تمرکز بر تولید کپسول های ژلاتینی نرم و فرآورده های ضد سرطان فعالیت می کند.



منبع مهر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا