آخرین اخبار

تولید کیف و کفش های ارزان برای محصلان | خرید کیف و کفش ارزان به‌ صرفه است؟



تولید کیف و کفش های ارزان برای محصلان | خرید کیف و کفش ارزان به‌ صرفه است؟

همشهری آنلاین – محمد بلبلی: در سال‌های اخیر، افزایش قیمت‌ها در بسیاری از کالاها از جمله کیف و کفش، دسترسی اقشار کم‌درآمد جامعه به این محصولات را با چالش جدی روبه‌رو کرده است. به‌منظور رفع این مشکل، تولیدکنندگان و صنف‌های مربوطه تلاش‌هایی را برای تولید محصولات با قیمت مناسب آغاز کرده‌اند. رئیس صنف کیف و کفش چرم همدان به بررسی چگونگی تولید کفش و کیف با قیمت ارزان‌تر و با کیفیت قابل‌قبول پرداخته است.

احمد گازرانی درباره نحوه ارائه کیف و کفش با قیمت ارزان‌تر می‌گوید: خیلی از برندهای کیف و کفش دچار افزایش قیمت شده است. به همین دلیل در اتحادیه با تولیدکنندگان کیف و کفش جلساتی برگزار شده تا بتوانیم با هم فکری هم اجناسی تولید کنیم که افراد با بضاعت مالی کم نیز توان تهیه کیف‌وکفش را داشته باشند.

به‌گفته احمد گازرانی در حال حاضر در همدان یک کارخانه تولیدی کفش‌های مردانه را با قیمت ۶۵ تا ۹۵ هزار تومان و کفش‌های اسپرت برای تمام سنین با همین حدود قیمت تولید و به شهرهای دیگر نیز ارسال می‌کند. کفش‌هایی که برای ورزش نیز استفاده می‌شود با قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان نیز در این کارخانه تولید می‌شود. به‌طور حتم این تولیدات کیفیت کفش‌های تولید شده با قیمت‌های بالا را ندارند، اما خریداران مخصوصا برای فرزندان محصل‌شان راحت‌تر می‌توانند این تولیدات را خریداری کنند.

کیف مناسب برای مدرسه

گارزانی با بیان اینکه، کیف‌های چرمی و برندهای وارداتی قیمت‌های بالایی دارند، درباره تولید کیف با قیمت ارزان توضیح می‌دهد: به همین دلیل سفارش‌های زیادی مخصوصا از سوی خیران برای تولید کیف ارزان به تولیدکنندگان داده می‌شود. با توجه به این مسئله تلاش کردیم تا کیف‌های باکیفیت مقبول و قیمت ارزان تولید کنیم، ‌در حال حاضر ارزان‌ترین کیف تولید داخل ۱۲۰ هزار تومان است، درحالی‌که اجرت ساخت یک کیف حدود ۹۰ هزار تومان تمام می‌شود.

این کیف‌ها نیز به‌منظور یاری رساندن و ایجاد توان خرید برای عموم خانواده‌ها که توان مالی پایینی دارند تولید شده است. درست است که این اقلام کیفیت بالایی ندارند، اما جوابگوی استفاده در یک سال تحصیلی هستند؛ البته که مصرف‌کنندگان باید در استفاده از این کیف‌وکفش‌های ارزان کمی مراعات کنند. ‌

گازرانی توضیح می‌دهد: درست است که ما تلاش می‌کنیم کیف و کفش‌هایی با قیمت پایین تولید کنیم، اما این را نیز باید بگویم که این تولیدات با استقبال خوبی روبه‌رو نشده است. شاید به‌خاطر قیمت پایین، مردم این ذهنیت را پیدا کنند که مثلا کیف تولید شده اصلا قابل مصرف نباشد، درحالی‌که اینگونه نیست. این تولیدات قابل رقابت با تولیدات برند نیستند، اما برای گذران یک سال تحصیلی قابل استفاده هستند. اگر از هر کیف و کفشی به خوبی و درست استفاده نشود، عمر کوتاهی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

برای خرید لوازم‌ التحریر چقدر پول کنار بگذاریم؟

بهترین زمان برای خرید

رئیس صنف کیف‌وکفش چرم همدان درباره بهترین زمان برای خرید کیف و کفش مدرسه می‌گوید: همه ساله در شهریورماه نمایشگاه‌ها و حراج‌هایی برای ارائه کیف و کفش برگزار می‌شود و کالاها در این نمایشگاه‌ها با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد. هرچه به آخر فصل و شروع مدارس نزدیک می‌شویم، ‌تولیدکنندگان، تلاش می‌کنند تا تولیدات خود را به بازار ارائه کنند و به فروش برسانند، حتی با سود بسیار کم، زیرا بعد از اتمام این بازه زمانی اجناس آنها دیگر روی دست‌شان می‌ماند. با توجه به تورم در سال‌های اخیر، مردم نیز بیشتر خریدهای مربوط به مدارس فرزندان را در اواخر شهریور و اوایل مهر انجام می‌دهند، این مسائل باعث شده تا اجناس به‌طور رقابتی در این بازه زمانی در بازار ارائه شود. بنابراین بهترین زمان برای خرید کیف و کفش ارزان از ۲۰ شهریور تا اوایل مهرماه است.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا