آخرین اخبار

تکلیف زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن چه شد؟



تکلیف زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن چه شد؟

به گزارش اقتصادآنلاین، ثبت‌نام و وضعیت متقاضیان به گزارش مسئولین، تا کنون حدود ۶ میلیون نفر در سامانه طرح‌های مسکن حمایتی ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد، تقریباً ۴ میلیون نفر مشمول طرح شده و حدود ۱ میلیون نفر به عنوان متقاضی مؤثر شناسایی شده‌اند. از میان این تعداد، حدود ۷۵۰ هزار نفر موفق به پرداخت آورده اولیه شده‌اند. مسعود بیات‌منش، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، تأکید کرده که در فرآیند پالایش متقاضیان، حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به عنوان واجد شرایط شناسایی شده‌اند که ۱ میلیون نفر از این تعداد مؤثر بوده و در حال حاضر، ۳۸۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت و ۲۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

تأمین منابع مالی و پیشرفت پروژه‌ها برای تأمین منابع مالی لازم برای ساخت مسکن برای ۲۵۰ هزار متقاضی مؤثر باقی‌مانده، مذاکرات و برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است. بیات‌منش از تأخیر در تأمین این منابع خبر داده و اشاره کرده که با تأمین مالی، روند ساخت و ساز این واحدها نیز آغاز خواهد شد. همچنین، وی بیان کرده است که در طول ۵ سال گذشته، تلاش‌های زیادی برای عملیاتی کردن پروژه‌های مسکن انجام شده و به زودی مراحل اجرایی بیشتری آغاز خواهد شد.

تخصیص زمین به متقاضیان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در ادامه به فرآیند تخصیص زمین‌ها اشاره کرده و اعلام کرد که تخصیص پروژه‌ها به متقاضیان بر اساس شرایط و اولویت‌ها انجام می‌شود. بر اساس اعلام وی، اولویت با خانواده‌هایی است که دارای بعد خانوار بیشتری هستند و در صورتی که بعد جمعیتی یکسان باشد، اولویت با افرادی است که زودتر در طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

عملیات آماده‌سازی در سمنان در استان سمنان، عملیات آماده‌سازی ۲۶۰ هکتار از اراضی مربوط به اجرای طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است. مدیرکل راه و شهرسازی این استان گفت که اراضی این شهرک به ۱۷۲۰ متقاضی واگذار خواهد شد و این عملیات تحت نظارت شهرداری سمنان و سازمان همیاری شهرداری‌های استان انجام می‌شود. همچنین، شهرک ۲۰۵ هکتاری در این منطقه برای جمعیت‌پذیری بیش از ۳۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

اقدامات در مهاباد فرماندار ویژه مهاباد نیز از مکان‌یابی ۵۶ هکتار زمین برای الحاق به محدوده شهری و رونق ساخت و ساز خبر داده و گفته که این اراضی به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن واگذار خواهد شد. همچنین، ۲۰۰ هکتار زمین دیگر نیز در دست بررسی برای الحاق به محدوده شهری قرار دارد.

                                                                                                                                                                                                                                                          طرح نهضت ملی مسکن با چالش‌هایی در زمینه تأمین منابع مالی و تخصیص زمین مواجه است. با این حال، تلاش‌های زیادی در حال انجام است تا مشکلات موجود حل شود و روند ساخت‌وساز تسریع گردد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر اقدام کنند. در نهایت، امید می‌رود که با اقدامات مستمر دولت، این طرح به اهداف خود در تأمین مسکن برای اقشار نیازمند دست یابد.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا