استان ها > زنجان

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آبی استان زنجان لازم است



تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آبی استان زنجان لازم است

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آبی در استان، گفت: با تکمیل سدهای درحال ساخت می‌توان از هدر رفتن نزولات آسمانی جلوگیری کرد تا در مواقع اضطراری و کمبود آب از آن بهره‌برداری کرد.

اکبر باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف و پرهیز از بدمصرفی در همه بخش‌ها، اظهار کرد: بارش‌های اخیر شاید بخشی از کمبودها را جبران کند، ولی این همه موضوع نیست و اگر دقت لازم را در مصرف آب، بخصوص در بخش شرب و کشاورزی انجام ندهیم با بحران کمبود آب روبه‌رو خواهیم شد.

وی با اشاره به قیمت پایین آب مصرفی توسط کشاورزان و بهره‌برداران، بیان کرد: مطالعات نشان داده است که افزایش قیمت آب باعث کاهش اتلاف آب و کاهش آلودگی‌ آب می‌شود و می‌تواند کمک مالی به بهبود زیرساخت‌های منابع آب باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آبی در استان را از مهم‌ترین اهداف شرکت آب منطقه‌ای زنجان دانست و افزود: استان زنجان برنامه سازگاری با کم‌آبی را تدوین کرد و توسط کارگروه ملی تصویب شد. سیاست‌های آبی وزارت نیرو در زنجان به‌وسیله پروژه‌های طرح احیا و تعادل‌بخشی عملیاتی می‌شوند.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا