استان ها > اردبیل

جایگاه معلم و دانش در فضای کشور باید ارتقا یابد



جایگاه معلم و دانش در فضای کشور باید ارتقا یابد

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: مدرسه محل رشد علم و دانش و معلم عنصر اصلی آن است و بر همین اساس، جایگاه معلم و دانش در فضای کشور باید ارتقا یابد.

سیدحامد عاملی اول مهر در آیین بازگشایی مدارس استان اردبیل، عزت و اقتدار کشور را مدیون جانفشانی جوانان در دوران دفاع مقدس و حفظ و پایداری آن را محصول تلاش جوانان مجهز به علم و دانش دانست و گفت: این عزت و اقتدار کنونی کشور را باید بیش از پیش با سلاح علم حفظ کرده و ارتقا دهیم.

استاندار اردبیل روز اول مهر را به علت عجین شدن این روز از سال با شروع به تحصیل برای کسب دانش و اقتدار علمی، مقدس خواند و بیان کرد: روز اول مهر موعد آغاز حرکت و تلاش جدید برای پیشرفت کشور است.

وی تاکید کرد: در دنیای کنونی تنها از طریق کسب دانش و فناوری نوین می توانیم به تولید ثروت پرداخته و اقتدار اقتصادی برای کشور کسب کنیم و به همین علت است که برخی کشورها درصدد جذب نخبگان علمی ما هستند تا علاوه بر تهی کردن ایران از ظرفیت‌های پیشرفته، برنامه‌‎های خود را با بهره‌گیری از نخبگان ما پیش ببرند.

عاملی اضافه کرد: امروزه تولید ثروت از طریق کسب علم و دانش اتفاق می‌افتد و در دنیای آینده هم اگر می‌خواهیم کشوری آباد و جامعه‌ای قوی، ثروتمند و مقتدر داشته باشیم، باید از هم‌اکنون بستر توسعه علمی و کسب دانش مفید و روزآمد را برای فرزندان خود فراهم کنیم.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا