آخرین اخبار

جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی حامی فلسطین و غزه است + فیلم


جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی حامی فلسطین و غزه است + فیلم

شیخ خلیل افرا، عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت کشور در گفت‌وگو با ایکنا درباره بحران امروز غزه و لزوم وحدت کشورهای اسلامی با توجه به جنایات، قتل‌ عام و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، گفت: برپایی کنفرانس‌ها و همایش‌های وحدت، تاثیرات بسیار زیادی بر امت اسلامی دارد به طوری که آنها را به حرکت می‌اندازد لذا در اهمیت برپایی کنفرانس وحدت اسلامی، شک و تردیدی نیست، خداوند می‌فرماید «فَذَکِّرْ إِن نَّفَعَتِ الذِّکْرَیٰ» ای پیامبر یادآوری کن! همانا یادآوری کردن به نفع مسلمانان تمام می‌شود. چراکه هر مؤمنی نفع و فایده‌ای از یادآوری می‌برد.

امام جمعه موقت اهل سنت شهر کنگان افزود: بنابراین برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی از سوی مجمع تقریب مذاهب به دبیر کلی حجت‌الاسلام والمسملمین حمید شهریاری، تحت نظر و اشراف مقام معظم رهبری، تأثیر خاصی بر امت اسلام دارد.


بیشتر بخوانید: 


ضرورت اعتصام مسلمان به مشترکات

رئیس هیئت افتای علمای اهل سنت استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باید در مجمع تقریب در نظر گرفته شود، همان چیزی است که خداوند فرموده «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعاً». کلمه اعتصام یعنی چنگ زدن و تمسک جستن. حبل الله نیز شامل قرآن کریم، توحید، نبوت و پیامبر(ص)، معاد، اهل‌بیت پیامبر(ص) و قبله است چرا که اینها مشترکات امت اسلامی هستند بنابراین اگر مسلمانان به مشترکات خود چنگ بزنند، دشمن حساب می‌برد و از نقشه‌ها، توطئه‌ها و طرح‌هایی خود، مأیوس می‌شود. 

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی حامی و پشتیبان مالی و جانی فلسطین و غزه است، گفت: اگر مسلمانان جهان این موضوع را همواره یادآور شوند و علمای شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت، که از قریب 50 کشور اسلامی گردهم جمع شدند، محتوا و پیام این کنفرانس را به کشورهای خود منعکس کنند و در خطبه‌های جمعه و سخنرانی‌ها مشوق مردم برای حمایت از غزه باشند، قطعاً می‌توان به وحدت رسید.

حل مشکلات با وحدت امت‌های اسلامی 

شیخ خلیل افرا با بیان اینکه ایران اسلامی حامی و پشتیبان غزه، فلسطین و مسجد الاقصی است، افزود: مسلمانی صرفاً به ادعا نیست چرا که پیامبر(ص) فرمودند «المسلمونَ تتكافأُ دماؤهُم؛ مسلمانان هم‌‌خون يكديگرند»، پس وحدت و همدلی امت‌های اسلامی موجب حل مشکلات می‌شود. 

امام جمعه موقت اهل سنت شهر کنگان به راهکارهای عملی وحدت اشاره کرد و گفت: ارتباط بین کشورهای اسلامی نباید صرفاً به ایام هفته وحدت محدود شود بلکه در طول سال در کشور اسلامی بین شیعه و اهل‌سنت ارتباط برقرار باشد به عبارت دیگر همانطور که در داخل کشور، ارتباط و وحدت بین شیعه و اهل تسنن برقرار است، بین ایران اسلامی و سایر کشورهای اسلامی نیز ارتباط باشد یعنی همایش‌های متعدد برگزار شود و صرفاً به کنفرانس وحدت اکتفا نکنیم.

ضرورت ارتباط تناتنگ کشورهای اسلامی

وی با بیان اینک مشابه کنفرانس وحدت اسلامی در عراق، اندونزی و سریلانکا برگزار و تکرار شود، بیان کرد: این همایش‌ها نتیجه دارد پس یکی از راهکارها این است که ارتباطات بین کشورهای اسلامی تنگاتنگ شود و پیام دهیم که چرا حکام کشورهای اسلامی به پا نمی‌خیزند و حمایت و پشتیبانی خود را از مردم غزه به طور جدی و عملی اعلام نمی‌کنند؟

شیخ خلیل افرا در پایان گفت: تعداد کشورهای اسلامی زیاد است و اگر آنها 50 درصد حمایت ایران از غزه و مردم فلسطین را انجام دهند، وحدت تقویت و افزایش پیدا می‌کند. ما باید به خودمان بیاییم و بدانیم هنگامی می‌توانیم حامی واقعی مظلوم و صدای بی‌صدایان باشیم که به سوی قرآن بازگردیم. 

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا