آخرین اخبار

جنگ روانی دشمن با ایجاد شایعه درباره فرماندهان مقاومت


جنگ روانی دشمن با ایجاد شایعه درباره فرماندهان مقاومت

سردار سرتیپ محمدجعفر اسدی، معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) و فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهداف دشمن از بحث‌ها و شایعات روزهای اخیر پیرامون غیبت فرماندهان عالی‌رتبه نظامی به‌ویژه سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحنه‌های عمومی، گفت: دشمن همچنان پس از 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در حال جنگ در جبه‌های مختلف با ما است که یکی از این جبهه‌ها جنگ روانی‌ و القائات ناامیدکننده است.  

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با تأکید بر اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس، دشمن مرتباً جنگ روانی راه می‌انداخت، بیان کرد: دشمن طوری خرمشهر را با کمک صدام و دیگر حامیان، مسلح کرده بود که فکر می‌کرد محال است دوباره خرمشهر را بازپس بگیریم. حتی صدام اعلام کرد اگر ایرانی‌ها خرمشهر را گرفتند، کلید بصره را به آنها می‌دهم. ما خرمشهر را بازپس گرفتیم و صدام نیز کلید بصره را نداد.

شکست دشمن در تمامی القائات

 سردار اسدی با بیان اینکه در توانمندی دشمن قطعاً هیچ شکی نیست، گفت: حتی در کشور تعداد بسیاری از سفارتخانه‌ها که اسماً سفارتخانه هستند رسماً جاسوس‌خانه آمریکا و اسرائیل هستند. از سوی دیگر دشمن اطلاعات و امکاناتی نیز از ما دارد اما مهم این است که در این 45 سال در تمامی عرصه‌ها به لطف خدا، شکست خورده است و ما پیروز میدان بودیم. در دوران جنگ تحمیلی خسارت‌های مالی، جانی و سایر خسارت‌ها را دیدیم اما به فرموده حضرت امام راحل «هر روز جنگ برای ما نعمت بود». 

وی با تأکید بر ایستادگی همیشگی ایران در برابر شایعات و جنگ روانی در برهه‌های مختلف، افزود: ما در جنگ هشت ساله تحمیلی، ابهت هر دو ابرقدرت را شکستیم. با جنگ متوجه شدیم باید روی پای خود بایستیم و در جنگ، دوست و دشمن خود را شناختیم و در همان ایام جنگ، انقلاب را به جهان صادر کردیم.

شهید سلیمانی الگوی انسان‌های آزاده جهان

سردار اسدی با اشاره به بیداری افکار عمومی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: امروز با اتفاقات منطقه، شاهد بیزاری و انزجار انسان‌ها در کشورهای به ظاهر مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستیم. این نتیجه‌ای است که دنبال آن هستیم. اگر امام حسین(ع) به کربلا می‌رود برای بیداری انسان‌ها است. همان می‌شود که امام راحل می‌فرمایند «آنچه داریم از محرم و صفر و از عاشورا است». 

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران به شهادت و ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله اشاره کرد و ادامه داد: رژیم صهیونیستی سیدحسن نصرالله را شهید کرد چراکه سید مقاومت باید حتماً در رویارویی با دشمنان اسلام، شهید می‌شد. حاج قاسم سلیمانی را شهید کرد درحالی که شهید سلیمانی، زنده‌تر از قاسم سلیمانی و به مراتب خطرناک‌تر برای دشمنان است چرا که شهید سلیمانی با شهادت خود برای کل انسان‌های آزاده روی کره زمین، الگو شد. 

سردار اسدی با تأکید بر اینکه نفی کننده قدرت مادی دشمنان نیستیم، افزود: رژیم صهیونیستی مهمات، سلاح و تجهیزات نظامی‌ را با حمایت‌های نظامی آمریکا و سایر حامیانش بدست می‌آورد و از این طریق هر نوع تجهیزاتی که می‌خواهد چه از نوع سنگرشکن و سایر موارد را دریافت می‌کند و از آنها برای قتل عام زنان و کودکان و افراد غیرنظامی استفاده می‌کند اما با وجود این توانمندی در پایان عصای موسی است که بر همه توانمندی‌های فرعون پیروز خواهد شد. 

ایستادگی بر حمایت از محور مقاومت

وی درباره جنگ روانی دشمن برای القای شکاف بین جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت، ادامه داد: طی روزهای اخیر شاهد سفر وزیر امور خارجه کشورمان به بیروت و دمشق بودیم و همچنین روز گذشته نیز  سفر رئیس قوه مقننه را به لبنان و حضور در ضاحیه لبنان را شاهد بودیم. آیا این یعنی دست کشیدن و شکاف ما با محور مقاومت؟ این خود گویای حمایت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران بر محور مقاومت است.

وی با تأکید بر اینکه ما تا پایان نیز بر حمایت خود از محور مقاومت ایستاده‌ایم، افزود: سیدحسن نصرالله با وجود دریافت وعده‌های متعدد در راستای پذیرش آتش‌بس و عدم قبول وعده‌ها، شرط کرد صرفاً زمانی آتش بس را می‌پذیریم که مظلومان فلسطینی در آسایش باشند نه اینکه ما آسایش داشته باشیم و آنها در ظلم و ستم و قتل عام باشند؛ این مرام هر مسلمانی است که ظلم و ستمی را برای هیچ فردی نمی‌خواهد.

سردار اسدی در پایان گفت: ما نه ظلم می کنیم و نه پذیرای ظالم هستیم. «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» شعار امام حسین(ع) برای تمام اعصار است و ما نیز همین خواسته را داریم و تا کوتاه نشدن دست ظلم اسرائیل، کوتاه نخواهیم آمد.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا